شناسهٔ خبر: 31955488 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

نخست‌وزیر انگلیس در آستانه کناره‌گیری از قدرت

ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس در پی از دست دادن مهار برکسیت اعلام کرد چنانچه توافقش در پارلمان این کشور رای بیاورد در مذاکرات مرحله بعد خروج از اتحادیه اروپا حضور نخواهد داشت و از سمتش کناره‌گیری خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ترزا می، نخست وزیر انگلیس در پی از دست دادن مهار برکسیت اعلام کرد چنانچه توافقش در پارلمان رای بیاورد در مذاکرات مرحله بعد برکسیت حضور نخواهد داشت و از سمتش کناره گیری خواهد کرد.

تنها دو روز به پایان مهلت دو ساله انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا باقی مانده است، اما هیچ چشم انداز روشنی در روند اجرای برکسیت مشاهده نمی شود.

ترزا می که به گفته ناظران سخت ترین و پرچالش ترین هفته کاری خود را سپری می کند در پی افزایش فشار ها درون و برون حزب حتی شماری از اعضای کابینه اش گفت: می دانم درخواست ها برای راه جدید و یک رهبر جدید در روند مذاکرات برکسیت افزایش یافته است بنا براین در مرحله بعدی برکسیت حضور نخواهم داشت و کناره گیری می کنم، اما نخست لازم است که توافق برکسیت به سرانجام برسد.

بنا بر خبر های درز کرده از نشست ویژه نخست وزیر انگلیس با نماینگان حزب محافظه کار خانم می از هم حزبی هایش خواسته با رای دادن به توافقش او را در به سرانجام رساندن برکسیت یاری دهند و سپس او با انجام مسئولیت تاریخی اش از سمت نخست وزیر ی کناره گیری خواهد کرد.

می با کناره گیری ، پس از دیوید کامرون دومین نخست وزیر ی خواهد بود که با برکسیت کار او به استعفا کشیده می شود ضمن اینکه دو وزیر برکسیت نیز با استعفا، قربانیان دیگر برکسیت به شمار می روند.

امروز و پیش از بررسی و رای گیری بر سر پیشنهاد های هشت گانه نمایندگان پارلمان انگلیس برای رهایی از بن بست برکسیت استیون بارکلی، وزیر برکسیت از قصد نخست وزیر برای رای گیری بر سر توافقش برای سومین بار در پارلمان خبر داد. موضوعی که رئیس مجلس انگلیس در واکنش به آن، گفت: در شرایطی این تصمیم اجازه طرح در پارلمان را خواهد داشت که تغییر اساسی در آن پدید آمده باشد.

مهلت دوساله انگلیس برای ترک اتحادیه اروپا جمعه نهم فروردین پایان می یابد. اگر توافق نخست وزیر در آخرین ساعات باقی مانده تصویب نشود اتحادیه اروپا دو هفته به انگلیس وقت داده طرح جدید یا جایگزین ارائه کند، در غیر این صورت باید ۱۲ آوریل (۲۳ فروردین) این اتحادیه را بدون توافق ترک کند و اگر توافق دولت با اتحادیه اروپا رای بیاورد انگلیس تا ۲۲ ماه مه فرصت خواهد داشت بر سر دوره گذار مرحله پس از جدایی با اتحادیه اروپا مذاکره کند.

این مدت پایان مهلت تمدید شده اتحادیه اروپا برای انگلیس است و زمانی است که انتظار می رود در صورت رای اوردن توافق نخست وزیر او استعفا کند. به گفته مقامات اقتصادی انگلیس، چنانچه این کشور بدون توافق اتحادیه اروپا را ترک کند خسارتبارترین گزینه و شرایط را پذیرفته است. به گفته سیاستمداران انگلیسی، این کشور با بزرگترین چالش پس از جنگ جهانی دوم روبرو شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما