شناسهٔ خبر: 31920731 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آمادگی کامل برای مقابله با سیل و خسارت های احتمالی آن در خوزستان

استاندار خوزستان گفت : تمامی دستگاه ها و نیروهای امدادی برای مقابله با سیل و خسارت های احتمالی در آمادگی کامل هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان ، غلامرضا شریعتی در نشست شورای مدیریت بحران استان با اعلام این خبر افزود : مردم و شهروندان عزیز بسیار مراقب باشند و با توجه به شرایط پیش امده از مسافرت خودداری و ضمن رعایت نکات ایمنی از مسیر رودخانه ها دوری کنند.

وی با اشاره به اینکه  خروجی آب  سدها باید مدیریت شود تا میزان دبی اب کارون در اهواز زیر دو هزار متر مکعب برسد تا  کمترین اسیب را در بر داشته باشد ادامه داد : شهرداران، دهیازان، بخشداران و فرماندارن هشدارهای لازم را داده و کمیته ای برای رصد میزان ورودی آب به استان و رصد شرایط و اطلاع رسانی به موقع با حضور دستگاه های مختلف تشکیل شود.

استاندار خوزستان  اظهارداشت : در مورد پارک ساحلی هم اقدامات لازم جهت هشدار انجام شود و  حتی در صورت لزوم پارک ساحلی برای پیشگیری از حوادث احتمالی بسته شود.

شریعتی با اشاره به اینکه در حوزه کرخه  آنچه  براورد پنج روزه است قابل مدیریت است گفت :  اما اگر چهارده روز آینده محاسبه کنیم مدیریت آن مشکل است.و از اتخاذ تصمیمات عجولانه خودداری کنیم. و بر این اساس خروجی های رودخانه کرخه خروجی های ان اماده و پایین دست کرخه برای جلوگیری از آسیب های احتمالی در اولویت  کار قرار گیرد .

وی افزود :در اروند کنار میزان خروجی آب  بالاست و به خانه ها رفته باعث نگرانی مردم شده و ،چند بیل مکانیکی به اروندکنار فرستاده شود تا مسیرهای  خروج اب و ترمیم سیل بندها سریعا انجام شود.

استاندار خوزستان تاکید کرد : تمام امکانات استان در خدمت مدیریت بحران می باشد و فعلا مدیریت وضعیت سیل های احتمالی در اولویت است. آغاز نشست شورای مدیریت بحران خوزستان

احتمال یک و نیم برابر شدن ظرفیت سدهای خوزستان

مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان گفت : با توجه به بارندگی ها و آورده های  آبی  که در اردیبهشت ماه روی خواهد داد احتمال یکی و نیم برابر شدن ظرفیت سدها وجود دارد.

فرهاد ایزدجو افزود : در دوره اول اورد اب زیاد و  انتظار دور دوم اورد اب را داریم که باید رها سازی در دور دوم بیشتر شود. 

وی با اشاره به اینکه در رودخانه های و دز کرخه بالای 100 میلیمتر ورودی آب داشته ایم ادامه داد : بر این اساس در حوزه دز چون دو پیک بارش داریم اولی از امروز تا چهارشنبه و دیگری از شنبه هفته اینده یک  هزار و 140 و در کرخه یک  هزار و 996  و در گتوند یک هزار و 300 متر مکعب خروحی خواهیم داشت که  بعد از این دو دوره بارندگی ها حجم خروجی کرخه و دز نخواهند داشت. 

مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان گفت : تا این لحظه خروجی سد کرخه به هشتصد متر مکعب رسیده است و کرخه پانصد متر مکعب بر ثانیه می باشد..

 هوشنگ حسونی زاده ، معاون مطالعات پایه و طرحهای جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه پیش بینی می شود تا 14روز اینده در حوزه دز 2  میلیارد و 100 میلیون متر مکعب  و در کرخه 2 میلیارد مترمکعب آورد آب داشته باشیم  افزود : در حال حاضر خروجی اب کارون در اهواز یک هزار و سیصد مترمکعب است که تا شب به یک هزار و ششصد و وپنجاه مترمکعب می رسد که انتهای بارش اول تا جمعه به یک هزار و 900 متر مکعب می رسد.

فرمانده پلیس راه خوزستان نیز در این نشست گفت :  احتمال اینکه محور اندیمشک خرم اباد و پل دختر مسدود شود زیاد است،

سرهنگ رضا دولتشاهی افزود : تردد کلیه کامیون ها ممنوع است تا اطلاع ثانوی، فعلا کاروان های راهیان نور در محل استقرار خود باقی می مانند تا از این 24 بحرانی عبور کنیم.

وی ادامه داد : تمامی محورهای مواصلاتی استان به جز محور اندیکا به شهرکرد از سمت چهار محال و بختیاری که همچنان مسدود است ، باز و مشکلی در تردد ندارند.

آغاز نشست شورای مدیریت بحران خوزستان

نشست شورای مدیریت بحران استانداری خوزستان از ساعتی پیش در استانداری خوزستان آغاز شد.

 مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان  گفت : استحکام بخشی سیل های استان در حال انجام می باشد.

کیامرث حاجی زاده  افزود  ز دیروز از مناطق شهری و روستایی حاشه کارون، مارون و دز بازدید و اعزام ماشین الات صورت گرفته است.

کیامرث حاجی زاده  ادامه داد : کلیه مرخصی های دستگاههای مربوطه عضو شورای مدیریت بحران استان لغو و  کلیه دستگاهها ماشین الات لازم را برای امداد رسانی های احتمالی تامین کنند.

وی گفت : چند روستا در بخش های مرکزی اندیمشک ، دزفول و بخش های مرکزی و نیسان هویزه در صورت لزوم اماده تخلیه است .

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان افزود : به گفته مدیران مربوطه در زمینه ارتباطات و برق هیچ نقطه ای از استان با مشکل خاصی روبرو نیست و از نظر تامین سوخت، بنزین، نفت وگاز وضعیت مطلوب است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان نیز در این نشست با بیان اینکه تا فردا این بارندگی در استان ادامه دارد گفت : در استان ما از امشب تا فردا بارندگی با شدت جریان خواهد داشت  م وموجب بالا آمدن حوزه های کارون و مارون خواهد شد.

محمد سبزه زاری افزود :  تا این لحظه تاراز با 132 میلیمتر بیشترین بارندگی داشته است  و بین 150 تا 250 میلیمتر حداکثر بارندگی در استان خواهیم داشت که حداقل ان طبق پیش بینی ها نیمی از این میزان خواهد بود.

وی اظهارداشت : با توجه به بارندگی های امشب و فردا استان کهگیلویه و بویر احمد خطر همچنان حوزه مارون را تهدید می کند.

شهردار اهواز نیز در این نشست با اشاره بله اینکه در صورت افزایش دبی کارون جاده ساحلی از دسترس خارج می شود گفت :  اگر دبی کارون به 2 هزار و پانصد برسد شهر اهواز با مشکل روبرو میشود.

منصور کتانباف افزود : سیستم آبیاری  فضای سبز اهواز زیر اب رفته است و شرایط سیل بند چوئبده و کانال چمران احتیاج به نظارت ویژه دارد .

آمادگی کامل برای مقابله با سیل و خسارت های احتمالی آن در خوزستان آمادگی کامل برای مقابله با سیل و خسارت های احتمالی آن در خوزستان آمادگی کامل برای مقابله با سیل و خسارت های احتمالی آن در خوزستان آمادگی کامل برای مقابله با سیل و خسارت های احتمالی آن در خوزستان آمادگی کامل برای مقابله با سیل و خسارت های احتمالی آن در خوزستان آمادگی کامل برای مقابله با سیل و خسارت های احتمالی آن در خوزستان

 

نظر شما