شناسهٔ خبر: 31906283 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان خبر داد: امدادرسانی به بیش از ۵۶ هزار حادثه دیده سیل استان/ اسکان اضطراری قریب ۱۰ هزار هموطن سیل زده

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از امدادرسانی به ۵۶ هزار و ۴۰۶ حادثه دیده سیل گلستان و اسکان اضطراری قرب ۱۰ هزار نفر از سیل زدگان در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، «محمدعلی هروی» با اشاره به آخرین آمار امدادرسانی شده در سیل و کولاک گلستان اظهار کرد: از تاریخ ۲۶ اسفندماه سال ۹۷ تا ساعت ۱۵ چهارم فرودین ۹۸ به  ۵۶ هزار و ۴۰۶ حادثه دیده سیل در گلستان امدادرسانی شد که از این تعداد ۹ هزار و ۹۸۰ نفر اسکان موقت داده شده اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گلستان با بیان اینکه ۱۰ شهر گلستان دچار حادثه سیلاب شده اند، افزود: دو هزار و ۱۷۸ نیروی عملیاتی در قالب ۴۶۱ تیم عملیات امداد و نجات در گلستان را برعهده داشتند.

هروی گفت: در این ایام از ۱۰ هزار و ۱۷۰خانه تخلیه آب انجام شد و ۲۸۹ خودرو هم رهاسازی، ۱۴ مصدوم و ۲ زن باردار نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان افزود: ۴۹ آمبولانس، ۱۱ خودروی نجات تیپ یک و دو، ۲۶۵ دستگاه خودروی کمکدار دار، ۱۷ دستگاه قایق نجات، ۱۹۹ موتور پمپ لجن کش و ۶ فروند هلی کوپتر از جمله تجهیزات به کارگیری شده در این عملیات هاست.

به گفته هروی ۸۰ ساعت عملیات پروازی و جابجایی ۱۰۴ هزار کیلوگرم اقلام امدادی نیز در مدت عملیات امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی استان انجام شده است.

هروی اظهار کرد: تاکنون ۲۳ هزار و ۷۲۷ بسته مواد غذایی و همچنین ۲۶ هزار و ۳۱۵ پرس غذای گرم میان حادثه دیدگان توزیع شده است. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: تاکنون ۴۱ هزار و ۷۵ بطری آب معدنی، ۲۰ هزار و ۳۹۸ قوطی کنسروجات، ۵۲ هزار و ۳۶۸ قرص نان، ۴۹۰ کیلوگرم برنج، ۱۰ هزار و ۵۹۸ تخته پتو، ۱۰۴ بطری روغن، ۴ هزار و ۴۰ کیلوگرم نایلون، و ۴ هزار و ۲۵۴ تخته موکت بین سیل زدگان توزیع شده است.

هروی اظهار کرد: امدادرسانی در مناطق سیل زده همچنان ادامه دارد.

نظر شما