شناسهٔ خبر: 31896599 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

وزیر اقتصاد: دولت خسارت سیل به مردم گلستان را جبران می‌کند

منبع: تسنیم

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: برآورد خسارت‌های سیل در استان گلستان تا روز چهارشنبه به هیئت دولت اعلام می‌شود تا دولت برای جبران آن تصمیمات لازم را بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، فرهاد دژپسند عصر امروز در حاشیه بازدید از مناطق گرفتار سیل شهرستان گنبدکاووس در جمع خبرنگاران اظهارداشت: بیمه ایران برای برآورد میزان خسارت و بازپرداخت آن در استان گلستان حضور یافته و تاکنون نیز مواردی را به‌صورت چک برای جبران خسارت پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه ابعاد و گستردگی خسارت متعدد و متنوع است، افزود: با توجه به گستردگی حجم خسارت و تنوع در ابعاد آن باید برای جبران از راه‌های مختلف اقدام کرد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی بیان داشت: بخشی از خسارت باید به‌صورت تسهیلات بانکی، بخشی به‌شکل اعتبارات برای بازسازی و ترمیم جاده‌ها، راه‌ها و خیابان‌ها و بخش دیگری نیز به‌صورت کمک بلاعوض پرداخت شود.

بیشتر بخوانید:

وزیر اقتصاد: استاندار گلستان ناچار بود به سفر خارجی برود!

دستورات رئیس جمهور برای کمک به مناطق سیل‌زده

وی ادامه داد: با توجه به گستردگی خسارت نباید شتابزده عمل کرد تا احیاناً خسارتی از دید ما خارج نشود و دقیق برآورد شود.

دژپسند گفت: برآورد خسارت حداکثر تا روز چهارشنبه به دولت برسد تا این خسارت‌ها توسط وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه تأیید شده و نحوه پرداخت آن مشخص شود. قطعاً دولت خسارت‌ها را مورد توجه قرار می‌دهد و متناسب با آن اقدام می‌کند.

وی درباره قصور مدیران در ایجاد سیل در استان گلستان خاطرنشان کرد: به‌نظر می‌رسد قصوری در این کار صورت نگرفته است اما کارشناسان بررسی‌های لازم را در این خصوص انجام می‌دهند و اگر قصور و یا تقصیر صورت گرفته شده باشد قطعاً برخورد می‌شود.

نظر شما