شناسهٔ خبر: 3184028 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

آتش‌سوزی کارگاه مبل‌سازی در یافت‌آباد

منبع: ايسنا

صاحب‌خبر -
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از حریق گسترده یک کارگاه مبل‌سازی در یافت‌آباد خبر داد.

سیدجلال ملکی در تشریح جزییات این خبر گفت: در ساعت 12:28 امروز حادثه آتش‌سوزی در یک کارگاه مبل‌سازی به سامانه 125 اطلاع داده شد و به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه‌های 87، 38 و گروه نجات 5 را به همراه نردبام، تشک نجات و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه واقع در یافت‌آباد شهرک ولیعصر اعزام کرد.

وی با بیان اینکه محل حادثه یک ساختمان 5 طبقه مسکونی که قسمت پارکینگ آن به مساحت 80 متر مربع به کارگاه مبل‌سازی تبدیل شده بود، گفت: پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که حریق در کارگاه رخ داده و شعله‌های آتش در حال سرایت به طبقات فوقانی است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه دود زیادی تمامی طبقات ساختمان را در بر گرفته بود، گفت: آتش‌نشانان با تقسیم به دو گروه عملیات نجات و اطفای حریق را در دستور کار خود قرار داده و پس از مدتی یک گروه از آتش‌نشانان یک کارگر 17 ساله افغان را که دچار سوختگی و دودگرفتی شده بود، از کارگاه خارج کرده و به عوامل اورژانس تحویل دادند.

ملکی افزود: همزمان با اطفای حریق، گروهی دیگر از آتش‌نشانان نیز در طبقات بالایی با پسربچه‌ای روبه‌رو شدند که در میان دود غلیظ محبوس شده و نفس‌هایش به شماره افتاده بود به طوری که امکان مرگ این پسربچه 8 ساله نیز وجود داشت که بلافاصله یکی از آتش‌نشانان ماسک خود را به این پسربچه داده و او را به فضای باز منتقل کردند.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان شعله‌های آتش در این ساختمان را پس از مدتی به طور کامل مهار و اطفا کردند، گفت: آنها پس از ایمن‌سازی محل در ساعت 14:01 به عملیات خود خاتمه دادند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران افزود: علت این حادثه از سوی کارشناسان آتش‌نشانانی در دست بررسی است.

نظر شما