شناسهٔ خبر: 31757479 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش ابتلا به بیماری سالک در گلستان

میزان ابتلا به بیماری سالک در گلستان امسال دو برابر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گلستان رئیس مرکز بهداشت ودرمان استان امروز در همایش پیشگیری و کنترل بیماری سالک در گنبد کاووس اعلام کرد :  امسال یک هزار و 400 گلستانی به بیماری سالک مبتلا شدند که بیش از دو برابر پارسال است.

عارف نیا گفت: بیشترین میزان ابتلا در آق قلا ، کلاله، گنبد کاووس ومراوه تپه گزارش شد.

وی افزود : برای پیشگیری و مبارزه با سالک نیازمند همکاری هستیم و باید از تخلیه نخاله‌های ساختمانی در اطراف روستا‌ها که موجب تجمع و لانه گزینی جوندگان می شود جلو گیری کرد.

او گفت : دفع بهداشتی زباله ، استفاده از پشه بند‌های آغشته به سم ، خارج نشدن از منزل هنگام غروب آفتاب و استفاده از پماد دفع حشرات در نقاط حساس بدن از مهمترین عوامل مبارزه با بیماری است.

او افزود : در غرب استان به جهت سرسبز بودن و وجود درختان و باغ های بیشتر موردی از سالک مشاهده نشده است و بیشتر در مناطق خشک و بیایانی استان با سالک روبرو هستیم.

رییس اداره بیماری‌های مشترک انسان و دام وزارت بهداشت هم در این همایش از ابتلای ۱۴ هزار و ۶۳۱ نفر به این بیماری در کشور در سال 97 خبر داد و افزود : میزان شیوع این بیماری ۱۸ در یکصد هزار نفر جمعیت است و استان‌های اصفهان ، فارس ، خراسان رضوی ، خوزستان ، کرمان و گلستان بیشترین میزان ابتلا را دارند.

وی در خصوص آمپول درمان این بیماری گفت : آمپول گلوکانتیم ساخت کشور فرانسه برای درمان است که با پیگیری وزارت بهداشت ، ماه گذشته ۳۰ هزار آمپول به کشور وراد شد.

 

 

 

 

 

 ÷

نظر شما