شناسهٔ خبر: 317547 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

دیدار هیات سیاسی وزارت خارجه بلژیک با معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه

امیرعبداللهیان خطر افراط‌گرائی و تروریسم را صرفا مشکل منطقه ندانست بلکه خواستار همکاری نظام بین‌الملل بصورت مشترک برای مبارزه با این پدیده شوم شد.

صاحب‌خبر -

هیاتی از وزارت خارجه بلژیک به ریاست ون دسل(Van Dessel) مدیرکل روابط دوجانبه این وزارتخانه که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان دیدار و گفتگو نمود.

به گزارش ایلنا، در این دیدار طرفین آخرین تحولات منطقه به ویژه روند مبارزه با تروریسم در عراق و سوریه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان با تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات منطقه به ویژه تحرکات تروریستی در عراق و سوریه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بر تقویت روندهای سیاسی و دموکراتیک در منطقه مبتنی بر خواست و اراده مردم تاکید دارد و روش‌هایی نامتعارف مثل استفاده از تروریست‌های داعش و شبه‌نظامیان مسلح برای تغییر نظام‌های سیاسی که بر اساس رای مردم و انتخابات برپا شده‌اند را امری خطرناک تلقی می‌نماید که باید متوقف گردد.

امیرعبداللهیان خطر افراط‌گرائی و تروریسم را صرفا مشکل منطقه ندانست بلکه خواستار همکاری نظام بین‌الملل بصورت مشترک برای مبارزه با این پدیده شوم شد.

وی افزود: معتقدیم روند سیاسی در عراق نباید دچار خلل گردد چرا که باعث جسارت تروریست‌ها و تهدید صلح و امنیت جهانی خواهد شد.

مدیرکل وزارت خارجه بلژیک با اشاره به نگرانی‌های این کشور از افزایش افراط‌گرائی و تروریسم در منطقه بر نقش مهم و تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در ارتقای امنیت و حل مشکلات جاری در منطقه تاکید کرد.

وی اظهار داشت: تروریسم و ناامنی در خاورمیانه بر سایر نقاط جهان هم تاثیر خواهد گذاشت و لذا با توجه به ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در منطقه معتقدیم که کلید حل مسائل منطقه نزد ایران است. البته در این راستا تداوم همکاری و مساعی جامعه بین المللی نیز موضوعی مهم است. 

نظر شما