شناسهٔ خبر: 31726231 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

فراخوان برای خیزش فلسطینی‌ها به سمت مسجدالاقصی؛ حماس : امت اسلام از قبله نخست مسلمانان حمایت کند

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) خواستار حمایت واقعی کشورهای عربی و اسلامی از مسجدالاقصی و مقابله با اقدامات اشغالگران و تجاوزات آنها به قدس و مردم و مقدسات شد.

صاحب‌خبر -

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، حماس از مردم فلسطین برای خیزش به سمت مسجدالاقصی و مقابله با اشغالگران دعوت کرد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در بیانیه ای قشرهای مختلف مردم قهرمان فلسطین در قدس و کرانه باختری و مناطق دیگر را به خیزش و حرکت به سمت مسجدالاقصی و درهم شکستن تصمیمات اشغالگران اسرائیلی فراخوانده است.

اشغالگران، مسجدالاقصی را با بیرون راندن نمازگزاران و کارکنان اوقاف بسته و از ورود نمازگزاران به این مکان مقدس جلوگیری می کنند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری شهاب، این جنبش در بیانیه خود آورده است امت عربی و اسلامی و ملت های بیدار و پویا و نیروهای تاثیرگذار باید به طور جدی از اولین قبله و سومین حرمین شریفین حمایت کرده و عملا با اقدامات اشغالگران و تجاوزات آنها به قدس و مردم و مقدسات آنها مقابله کنند.

فراخوان برای برگزاری راهپیمایی میلیونی مردم فلسطین برای یاری مسجدالاقصی

وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین قشرهای مختلف مردم فلسطین به ویژه در شهر اشغالی قدس و اراضی اشغالی 1948 را به سرازیر شدن به سمت مسجدالاقصی و تجمع در آن برای درهم شکستن تصمیمات اشغالگران در بستن آن دعوت کرد.  این وزارت در بیانیه ای  اعلام کرد قشرهای مختلف عربی و اسلامی و فلسطینی در هر نقطه ای که هستند در راهپیمایی میلیونی برای یاری مسجدالاقصی شرکت کنند که این مکان در معرض هجمه وحشیانه صهیونیستی قرار دارد که هدف از آن تقسیم مکانی و زمانی آن است.

رژیم صهیونیستی مانع پخش اذان در مسجدالاقصی شد؛ هشدار کمیته های مقاومت به اسرائیل

این وزارت همچنین از علمای امت اسلامی خواست به وظیفه دینی خود در قبال اولین قبله مسلمانان و معراج پیامبر(ص) و تشویق امت اسلام به دفاع و یاری این مکان مقدس با تمام وسایل و راه ها عمل کنند.

در این بیانیه از سکوت سازمان های مختلف بین  المللی و در راس آن سازمان ملل که در منشور خود بر ضرورت احترام به حقوق بشر و آزادی عبادت و حمایت از مقدسات  تصریح می کند، ابراز شگفتی شده است.

این وزارت، نهادهای بین المللی را به ایفای نقش در خصوص آنچه در شهر قدس و مسجدالاقصی می گذرد و صدور قطعنامه هایی که اشغالگران را ملزم کند به تقدس اماکن مقدس در فلسطین به ویژه مسجدالاقصی احترام بگذارد، فرا خواند.

وزارت اوقاف فلسطین همچنین از سران و حاکمان کشورهای عربی و اسلامی خواست نشست اسلامی عربی فوری را برگزار کنند که طی آن مواضع جسورانه ای را در قبال آنچه در شهر مقدس بیت المقدس و مسجدالاقصی جریان دارد، و نیز حمایت از ایستادگی ساکنان قدس با تمام وسایل اتخاذ کنند.
انتهای پیام/

وأکدت حماس أن شعبنا الأبی لن یسمح بمرور المحاولات الصهیونیة الهادفة إلى فرض وقائع جدیدة فی المسجد الأقصى تنتقص من حقنا الکامل فیه.

وفی وقت سابق، اقتحمت قوات الاحتلال الاسرائیلیة الخاصة، الیوم الثلاثاء، المسجد الأقصى المبارک بأعداد کبیرة وسط أجواء شدیدة التوتر تسود المسجد.

وأفاد مراسل شهاب، بأن قوات الاحتلال الخاصة اقتحمت المسجد الأقصى من عدة أبواب واعتدت بالضرب المبرح والهروات على المصلین والنساء والحراس وموظفی الأوقاف فی صحن قبة الصخرة واعتقلت 5 مواطنین بینهم سیدتان.

وأشار الى أن الاحتلال أغلق جمیع بوابات المسجد الأقصى وطرد المصلین منه بالقوة بعد الاعتداء علیهم، لافتاً الى أن الضابط الصهیونی المتطرف "ماتان لیفی" هو الذی افتعل التوتر بالمسجد.

وقال مسؤول العلاقات العامة والإعلام فی الأوقاف الاسلامیة فراس الدبس، إن قوات الاحتلال الخاصة اقتحمت مسجد قبة الصخرة واعتدت على رئیس حراس المسجد الاقصى، وعدد من العاملین فی المسجد، وأشاعت أجواء من الهلع بین صفوف النساء والأطفال فی المسجد.

وأوضح أن عناصر الشرطة اعتدوا بالدفع والضرب بشکل همجی على القائم بأعمال قاضی القضاة الشیخ واصف البکری، ومدیر المسجد الأقصى الشیخ عمر الکسوانی، وحراس المسجد ورئیس الحرس، والنساء وکافة المتواجدین بالأقصى وبصحن قبة الصخرة.

ووصف الدبس الوضع بالأقصى بأنه خطیر ومتأزم، ویشهد حالة من التوتر الشدید بسبب ما یحدث بداخله، مؤکدًا أنه یحتاج إلى تحرک سریع من أجل إنقاذه.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما