شناسهٔ خبر: 67346114 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

روزانه ۱۰۰ کودک در غزه شهید یا زخمی می شوند/ ناپدید شدن ۲۱ هزار کودک در غزه

سازمان ملل اعلام کرد که روزانه ۱۰۰ کودک فلسطینی در نوار غزه کشته (شهید) یا زخمی می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران به نقل از الجزیره ، یونیسف اعلام کرد که روزانه (در جنگ اسرائیل علیه غزه) بیش از ۱۰۰ کودک فلسطینی کشته(شهید) یا زخمی می‌شوند.

کاظم ابو خلف سخنگوی یونیسف با اعلام این خبر تاکید کرد که غیرنظامیان بویژه کودکان در غزه بهای سنگینی به دلیل برقرار نشدن آتش بس می‌پردازند.

ابوخلف تصریح کرد: اگر در غزه آتش بس برقرار نشود و کمکها به این منطقه ارائه نشود، اوضاع بدتر هم خواهد شد.

 

 

جنگ غزه باعث بی سرپرست شدن 17 هزار کودک غزه ای شده است

 

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه روز یکشنبه اعلام کرد که از آغاز جنگ غزه در تاریخ 7 اکتبر 2023 بیش از 17 هزار کودک فلسطینی در غزه بی سرپرست شده اند و 3 درصد از کل این کودکان، هر دو سرپرست خود را از دست داده اند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این آمارها با گزارش هایی که قبلا از سوی سازمان ملل متحد منتشر شده است، همخوانی دارد و بر اساس آنها نزدیک به 17 هزار کودک سرپرستان خود را از دست داده و یتیم شده اند یا به خاطر بازداشت والدین شان توسط رژیم صهیونیستی یا شرایط دیگر، جدا از آنها زندگی می کنند.

در کنار این درد و رنج، کودکان غزه ای اوضاع بسیار تأسف باری را تجربه می کنند و علاوه بر فرسودگی زیرساخت های این منطقه، انواع بیماری و ویروس های همه گیر گسترش یافته است و آوارگی های چندین باره باعث شده است که آنها پناهگاه ها و خیمه هایی زندگی کنند که از ساده ترین امکانات زندگی روزمره بی بهره هستند.

گفتنی است که سازمان بشردوستانه «کودکان را نجات دهید» قبل از این با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود که کودکان نجات یافته از خشونت ها در غزه کابوس های خیلی وحشتناکی را تجربه می کنند و برخی از آنها دچار جراحت و برخی دیگر دچار سوختگی یا به بیماری مبتلا شده اند و مراقبت های بهداشتی هم جوابگوی نیازهای آنها نیست و از دست دادن والدین و دوستان نیز آنها را به شدت رنج می دهد.

گفتنی است که بر اساس آخرین به روزرسانی های وزارت بهداشت فلسطین، تعداد شهدای جنایت های جنگی رژیم صهیونیستی در غزه به 37 هزار و 598 شهید و 86 هزار و 32 مجروح رسیده است که اکثر شهدا و مجروحان را زنان و کودکان تشکیل می دهند. علاوه بر این، بیش از 10 هزار نفر نیز در جریان این جنگ ناپدیده شده اند.

 

 

سازمان نجات کودکان: 21 هزار کودک در غزه ناپدید شده است

سازمان بین المللی نجات کودکان که مقر آن در شهر لندن ـ پایتخت انگلیس ـ قرار دارد، اعلام کرد که نزدیک به 21 هزار کودک غزه ای زیر آوارهای خانه ها و ساختمان های تخریب شده مانده یا بازداشت و یا در قبرهای دسته جمعی و ناشناس دفن شده اند و خبری از آنها در دست نیست.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع انگلیسی، این سازمان امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای خاطر نشان کرد که به خاطر حملات روزافزون رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه، تعداد کودکانی که از خانواده هایشان جدا مانده اند، افزایش یافته است و حامیان کودکان بی پناه نیز تحت فشارهای شدید قرار دارند.

 سازمان حمایت از کودکان خاطرنشان کرد: حدود 17000 کودک در غزه از خانواده های خود جدا یا مفقود شده اند و حدود 4000 کودک هنوز زیر آوار یا در گورهای دسته جمعی یا گورهای ناشناس هستند. این سازمان تاکید کرد که تعداد نامعلومی از کودکان دستگیر شده اند و احتمال خروج آنها از نوار غزه را اعلام کرد.

سازمان بین المللی مذکور همچنین اعلام کرد که شناسایی اجساد افرادی که در زیر آوار دفن شده یا در چادرها در جریان حملات اسرائیل سوخته بودند، دشوار شده است.

«جرمی استونر» مدیر منطقه ای این سازمان در خاورمیانه نیز به نوبه خود گفت:« این شکنجه است که خانواده ها از محل اختفای عزیزان خود اطلاعی نداشته باشند». وی افزود: هیچ پدر و مادری نباید برای یافتن فرزند خود، لا به لای آوارها یا گورهای دسته جمعی را حفر کند و هیچ کودکی نیز نباید در مناطق جنگی تنها و بدون محافظت بماند.

استونر غزه را به "قبرستان کودکان" تشبیه کرد و یادآور شد که خطر همچنان جان کودکان زنده و ناپدید شده را تهدید می کند و هر چه زودتر باید آتش بس در غزه برقرار شود تا زمینه جستجو و یافتن کودکان مفقود شده و تحویل آنها به خانواده هایشان در صورت زنده بودن فراهم شود.

لازم به ذکر است که رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته، با حمایت تمام عیار آمریکا جنگی ویرانگر را علیه غزه به راه انداخته است که بیش از 123000 فلسطینی کشته و زخمی و هزاران مفقود برجای گذاشته است. این رژیم با وجود تصویب دو قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی برای توقف فوری جنگ در غزه، و دستور دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر پایان دادن به تهاجم به شهر رفح و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از اقدامات "نسل کشی" و بهبود وضعیت وخیم انسانی در این منطقه، به جنگ خود علیه غزه ادامه می دهد.

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما