شناسهٔ خبر: 31725938 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در محله‌ها و پارک‌ها؛

دستگیری بیش از ۸۵۰ نفر از اوباش

رئیس پلیس پایتخت: امسال، بیش از ۸۵۰ نفر از اوباش را در محله‌ها و پارک‌ها دستگیر کردیم

صاحب‌خبر -

دستگیری بیش از ۸۵۰ نفر از اوباشبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ سردار حسین رحیمی در همایش فرماندهان، روسا و مدیران فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: امسال، بیش از ۸۵۰ نفر از اوباش را در محله‌ها و پارک‌ها دستگیر کردیم که در مقایسه مدت مشابه پارسال افزایش ۸۶ درصدی نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در ۱۱ ماه گذشته بالغ بر ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران برقرار شده که شاهد رشد ۷ درصدی در مقایسه با سال گذشته هستیم و ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تماس منجر به اجرای ماموریت در پلیس تهران شده است.

سردار رحیمی افزود: در حوزه کشف جرائم در ۱۱ ماه گذشته، ۱۶۶ هزار و ۷۹۴ فقره کشف سرقت گزارش شده است که در مقایسه به سال گذشته، ۱۱ درصد رشد نشان می‌دهد.

در ۲۲ مرحله طرح دستگیری محکومین متواری، بالغ بر هزار و ۸۰۰ نفر دستگیر شدند و در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند

وی گفت: در ۲۲ مرحله طرح دستگیری محکومین متواری، بالغ بر هزار و ۸۰۰ نفر دستگیر شدند و در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند.

سردار رحیمی افزود: در حوزه جرائم جنایی مانند قتل و آدم ربائی با کاهش روبرو بودیم که بالغ بر ۹۵ درصد این جرائم در تهران بزرگ کشف شده است و نشان از اقتدار پلیس دارد.

وی گفت: در پلیس فتا، ۱۰ هزار و ۲۰۵ پرونده کشف شده که شامل برداشت اینترنتی، مزاحمت‌های اینترنتی، کلاهبرداری رایانه‌ای، دسترسی غیرمجاز به اطلاعات افراد است و با توجه به اینکه بیش از ۷۰ درصد رشد وقوع جرائم مجازی داشته ایم در کشف این جرائم، ۳۰ درصد رشد داریم.

سردار رحیمی افزود: در برخورد با جرائم سازمان یافته، انهدام هزار و ۸۹۱ باند در حوزه‌های مواد مخدر، اراذل و اوباش توسط همکاران من در پلیس آگاهی، امنیت عمومی و مواد مخدر انجام شده است که شاهد ۸ درصد افزایش در رشد کشف بودیم.

یکی از کار‌های بزرگ پلیس تهران رسیدگی به پرونده‌های کلان و جرائم اقتصادی و بزرگ بود که بار اصلی آن بر عهده پلیس تهران و دادستان تهران بود

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در تشریح عملکرد یکساله گفت: یکی از کار‌های بزرگ پلیس تهران رسیدگی به پرونده‌های کلان و جرائم اقتصادی و بزرگ بود که بار اصلی آن بر عهده پلیس تهران و دادستان تهران بود.

وی افزود: پلیس تهران در سال ۹۷ به ۲۱ پرونده فساد اقتصادی رسیدگی و هزار و ۹۰۵ نفر از افراد مرتبط با این پرونده‌ها را احضار کرد، ۴۹۳ نفر در این رابطه دستگیر شدند که با هماهنگی و احکام قضایی ۳۸۷ نفر به زندان رفتند.

 کشف بیش از ۱۶ تن مواد مخدر در سال ۹۷

سردار رحیمی گفت: در پاکسازی نقاط آلوده به معتادان متجاهر و فروشندگان مواد مخدر  ۹۰ باب منزل محل خرید و فروش و استعمال مواد مخدر شناسایی و پلمب شدند.

وی افزود: امسال در برخورد با باند‌های بزرگ مواد مخدر بیش از ۱۶ تن مواد مخدر کشف شد.

سردار رحیمی گفت: در مبارزه با کالای قاچاق که در راس ماموریت‌های ما قرار دارد، برابر اعلام رسمی گمرک شاهد ۱۳۰ درصد افزایش در میزان کشفیات هستیم.

وی افزود: در حوزه راهور شاهد کاهش ۵ درصدی در جرائم جرحی بوده ایم.

سردار رحیمی همچنین گفت:​ با تمام توان و با همکاری با دستگاه قضایی اجازه نمی‌دهیم خللی در امنیت کشور ایجاد شود.

۱۵:۲۵ دستگیری ۷۰ نفر از توزیع کنندگان مواد محترقه
رئیس پلیس پایتخت: تاکنون ۷۰ نفر از کسانی که اقدام به تهیه، توزیع و فروش مواد محترقه می‌کردند، دستگیر شدند

۱۱:۲۶  کانادا مامن اختلاس گران شده است
دادستان کل کشور: متاسفانه کانادا مامن اختلاس گران شده است

۱۰:۰۹  تحولات خوب در دادسرا‌ها؛ در چند ماه آینده
دادستان کل کشور: در چند ماه آینده تحولاتی در دادسرا‌ها خواهیم داشت و برای ضابطان نیز برنامه‌هایی داریم

نظر شما