شناسهٔ خبر: 31528337 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

مسئول بسیج دانشجویی گیلان:

۱۷۰۰ دانشجوی گیلان تا ۲۸ اسفند به اردو‌های راهیان نور اعزام می‌شوند/ برگزاری اردوی جهادی از ۶ فرودین ماه

مسئول بسیج دانشجویی گیلان گفت: امسال حدود ۱۷۰۰ نفر از دانشجویان این استان در قالب ۱۹ کاروان تا ۲۸ اسفندماه به مناطق عملیاتی راهیان نور اعزام می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مرتضی نورسته، مسئول بسیج دانشجویی استان گیلان در نشست خبری اعزام کاروان‌های راهیان نور که در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، گفت: امسال حدود ۱۷۰۰ نفر از دانشجویان استان گیلان به مناطق عملیاتی راهیان نور اعزام می‌شوند.

مرتضی نورسته مطرح کرد: ۱۹ کاروان دانشجویی از مجموع ۶۵ دانشگاه استان گیلان اعم دانشگاه‌های آزاد رشت، انزلی، صومعه سرا، تالش و سایر دانشگاه‌ها اعزام می‌شوند، اعزام کاروان‌های راهیان نور از ۲۴ بهمن آغاز و در ۲۸ اسفند ماه با اعزام کاروان علوم پزشکی به پایان می‌یابد.

مسئول بسیج دانشجویی استان گیلان با اشاره به اعزام جمعیت ۶۰ درصدی دانشجویان دختر به مناطق عملیاتی، تصریح کرد: کاروان‌های اعزامی در این مدت از یادمان‌های اروند، ذوالفقاری، شلمچه، طلاییه، حورالعظیم، فکه، یادمان شهید باقری، دوکوهه، فتح المبین و پاسگاه زید بازدید می‌کنند.

وی با تاکید بر مسئله ایمنی اتوبوس‌ها و دانشجویان بیان کرد: این اردو‌ها حداکثر شش روزه بوده و یک توقف نیم روزه در قم و جمکران انجام می‌شود که در این اردو‌ها ۱۲ راوی و ۱۰ روحانی حضور دارند.

نورسته با بیان اینکه بیشترین اعزام کاروان راهیان نور از دانشگاه‌های آزاد انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: اعزام کاروان راهیان نور دانشگاهی از سال ۹۵ در قالب قرارگاه ملی شهید علم الهدی ساماندهی و مشارکت تمامی دانشگاه‌ها در حال اجرا است و در استان گیلان با ریاست رئیس دانشگاه گیلان و دبیری بسیج دانشجویی استان انجام می‌شود.
 
مسئول بسیج دانشجویی گیلان با اشاره به اعزام اردو‌های جهادی در ایام عید، افزود: اردوی جهادی از ششم فرودین سال آینده با محوریت آبرسانی در یکی از روستا‌های شهرستان رودبار برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مقابله با تهاجم فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی در بخش‌های مناظره، برنامه‌های مناسبتی در دانشگاه‌ها انجام می‌شود، اظهار داشت: اعزام کاروان‌های راهیان نور مهمترین راهکار برای مقابله با جنگ نرم و اتصال دانشجو با فرهنگ ایثار و شهادت است.

نورسته درباره تامین بودجه اعزام کاروان‌های دانشجویی نیز تاکید کرد: هزینه اعزام هر نفر دانشجو ۴۵۰ هزار تومان است که بخش زیادی از این هزینه توسط سپاه استانی، ۱۰ درصد توسط دانشجویان و ۶۰ درصد به‌وسیله دانشگاه‌ها و باتوجه به توان مالی آن‌ها تامین می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی گیلان با اشاره به مشکلات اقتصادی و با تاکید بر اعزام ۱۰ درصد از جمعیت دانشجویان تا پایان برنامه ششم بنا به ابلاغیه وزیر علوم، مطرح کرد: بسیج دانشجویی با روحیه جهادی مانع گره خوردن مشکلات مالی با اعزام کاروان‌های راهیان نور است.

نظر شما