شناسهٔ خبر: 69007002 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

البرز رکورد دار تولید کیفی و کمی گندم شد

کرج - مدیر تعاون روستایی البرز گفت: استان البرز به لحاظ تولید کیفی و کمی گندم در سطح هکتار در کشور رکورد دار است.

صاحب‌خبر -

عادل مصدقی  از تولید ۴۵ هزار تن گندم توسط کشاورزان این استان در سال زراعی گذشته خبر داد و افزود: همواره محصول تولیدی البرز از نظر کیفی در سطح کشور جزو بهترین‌ها بوده است.

وی اضافه کرد: اکنون حدود ۳۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی استان فعالیت دارند که بیش از ۲۴ هزار نفر آنان عضو تعاونی هستند که این افراد در قالب تعاونی روستایی، کشاورزی، تولید، زنان، خبرگان و نظام صنف کشاورزی فعالیت دارند.

مدیر تعاون روستایی البرز گفت: در همه مراحل تولید که شامل کاشت، داشت و برداشت می‌شود، تعاونی‌ها نقش تاثیرگذاری در حمایت از تولید کنندگان بر عهده دارند.

مصدقی درخصوص سیاست‌های کلان کشوری در حوزه کشاورزی افزود: این استان  ۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد و اولویت ما تنظیم بازار و امنیت غذایی است که براساس دانش بومی، تجربه کشاورزان و بهره گرفتن بهینه ازظرفیت‌های منطقه باید تحقق یابد.

مدیر تعاون روستایی البرز بیان کرد: برای بهره‌وری بهتر باید به گونه ای برنامه‌ریزی شود تا همزمان با افزایش

تولید در واحد سطح، کیفیت غذایی محصولات نیز افزایش یابد که این موضوع با رعایت الگوی کشت میسر می‌شود.

مصدقی افزود: برای الگوی کشت بهتر باید شرایط آب و هوایی منطقه، حفظ منابع طبیعی، محیط زیست، افزایش بهره وری منابع آب و خاک را در نظر گرفت.

به گفته وی با رعایت الگوی کشت ما دیگر با مازاد محصول مواجه نخواهیم بود که کشاورز مجبور شود از یک طرف بخواهد به زیر قیمت تمام شده محصولش را بفروشد یا دولت مجبور شود با صرف هزینه‌های گزاف از محل بودجه ملی مجبور به خرید تضمینی بالاتر از نرخ بازار کند.

نظر شما