شناسهٔ خبر: 31496767 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۱۴ میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی اختصاص یافت

با موافقت نمایندگان؛ نمایندگان امروز با بند مربوط به اختصاص ۱۴ میلیارد دلار ارز یارانه‌ای برای تأمین کالا‌های اساسی این لایحه موافقت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در صحن علنی نوبت عصر امروز (شنبه ۱۱ اسفند ماه) و در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۹۸، با بند مربوط به اختصاص ۱۴ میلیارد دلار ارز یارانه‌ای برای تأمین کالا‌های اساسی این لایحه موافقت کردند.

طبق این مصوبه؛ دولت مکلف است در سال ۱۳۹۸ مابه‌التفاوت ریالی ۱۴ میلیارد دلار از منابع حاصل از صدور نفت سهم خود را به شیوه زیر صرف حمایت از معیشت مردم و حمایت از تولید کند.

۱) واردات یا خرید و حمایت از تولید داخل و توزیع کالا‌های اساسی، دارو، تجهیزات پزشکی و نهاده‌های کشاورزی و دامی با نرخ ارز ترجیحی

۲) واردات و یا خرید تولیدات داخل و توزیع کالا‌های اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی و نهاده‌های کشاورزی و دامی با نرخ ارز نیمایی و اختصاص مابه‌التفاوت آن با نرخ نیمایی برای معیشت مردم و حمایت از تولید

۳) دولت از کالابرگ الکترونیکی برای تأمین کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم با نرخ ارز ترجیحی و یا پرداخت نقدی استفاده می‌کند.

۴) دولت موظف به حسن نظارت بر اجرای این برنامه است و گزارش عملکرد خود را هر سه ماه یک بار به کمیسیون‌های برنامه و بودجه، اقتصاد، کشاورزی و صنایع مجلس شورای اسلامی ارائه می‌کند.

شایان ذکر است؛ پیش از این دو بار مجلس این بند را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع داده بود اما در نشست امروز صبح این کمیسیون، اعضا با پیشنهاد احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم مبنی بر صدور کوپن الکترونیکی موافقت کردند.

انتهای پیام/

نظر شما