شناسهٔ خبر: 3146304 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

ولایتی: با چین یک رابطه استراتژیک داریم

منبع: فارس

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با هیأت چینی رابطه ایران و چین را یک رابطه استراتژیک دانست.

صاحب‌خبر -
به گزارش مشرق،  علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز(یکشنبه) در دیدار خود با یک هیأت چینی متشکل از زانگ بگوآنگ عضو شورای مشاوران سیاست خارجی و معاون اسبق وزیر خارجه چین،وویسیک فرستاده ویژه سابق چین در امور خاورمیانه و هوآلینینک سفیر اسبق چین در ایران به تشریح رابطه ایران و چین پرداخت و ضمن خوش‌آمدگویی به این هیات اظهارداشت: رابطه ایران و چین یک رابطه استراتژیک است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران اهتمام ویژه‌ای برای توسعه روابط خود با چین دارد و رابطه دو کشور را یک رابطه استراتژیک می‌داند چراکه ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه روابط بین ایران و چین وجود دارد.

به گزارش فارس در ادامه این نشست زانگ بوآنگ عضو شورای مشاوران سیاست خارجی با بیان اینکه سفرش به تهران برای اولین بار صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: با فرهنگ و تمدن ایران آشنایی زیادی داشتم و معتقدم جاده ابریشم و ایران یک ارتباط تنگاتنگ دارند.

وی با اشاره به مسئولیت خود به عنوان اولین رئیس سازمان همکاری‌های شانگ‌های تصریح کرد: مفتخریم که امروز جمهوری اسلامی ایران در این سازمان فعالیت می‌کند.

عضو شورای مشاوران سیاست خارجی با بیان اینکه این سفر به نمایندگی از وزارت خارجه چین صورت می‌گیرد، تصریح کرد: ما معتقدیم که روابط دو کشور ایران و چین در مرحله بسیار مهمی قرار گرفته است و در سفر رئیس‌جمهور ایران به چین ملاقات‌های بسیار خوبی انجام شد و توافقاتی خوبی حاصل شد.

وی اظهار داشت: تحولات اخیر نشان‌دهنده عزم ایران و چین برای همکاری‌های دو کشور است و تحولات اخیر منطقه به سرعت در حال تغییر هستند که امیدواریم دو کشور  ایران و چین در حوزه‌های مختلف روابط خود را با یکدیگر گسترش دهند.

نظر شما