شناسهٔ خبر: 3147003 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

ولايتي در ديدار با هيات چيني؛

ايران روابط با چين را راهبردي مي داند

رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: جمهوري اسلامي ايران همواره رابطه با چين را استراتژيک دانسته و به رفت و آمد با اين کشور اهتمام دارد.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، هيات چيني متشکل از معاون پيشين وزير امور خارجه چين، فرستاده ويژه پيشين چين در امور خاورميانه و سفير پيشين چين با علي‌اکبر ولايتي ديدار کردند.
رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: جمهوري اسلامي ايران همواره رابطه با چين را استراتژيک دانسته و به رفت و آمد با اين کشور اهتمام دارد. علاوه بر اين با توجه به اين که دو کشور کشورهاي قوي در آسيا محسوب شده و داراي ظرفيت‌هاي فراواني براي توسعه روابط با يکديگر هستند مي‌توان اميد داشت که ايران و چين هر چه بيش‌تر در جهت گسترش روابط با يکديگر اقدام کنند.
زانگ دگو آنگ، عضو شوراي مشاوران سياست خارجي چين و معاون پيشين وزير امور خارجه اين کشور که در اين ديدار حضور داشت ضمن ابراز خرسندي براي سفر به تهران، گفت: نام جاده ابريشم و ايران در تاريخ به يکديگر گره خورده است و ما از سفر به کشوري با قدمت بالا بسيا خرسند هستيم.
وي که اولين دبيرکل سازمان همکاري‌هاي شانگهاي نيز بوده است، ادامه داد: به اين که ايران عضو ناظر شانگهاي شده است افتخار مي‌کنيم و علاوه بر آن بايد بگويم که سفر اين هيات به ايران به نمايندگي از وزارت خارجه چين و به منظور گسترش روابط دو کشور صورت گرفته است.
وي در پايان تاکيد کرد: با توجه به اين که روابط دو کشور در مرحله بسيار مهمي قرار دارد گسترش روابط ميان ايران و چين بيانگر عزم دو کشور براي پيشرفت است. هم‌چنين در رابطه با تحولات اخير منطقه‌يي و جهاني نيز که به سرعت در حال دگرگوني است بايد بگويم ايران و چين بايد در حوزه‌هاي منطقه‌يي و بين‌المللي سطح روابط خود را افزايش دهند.

نظر شما