شناسهٔ خبر: 31452165 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

8 دیدار هفته بیستم لیگ برتر، جذابیت آخر هفته فوتبالدوستان را کامل می‌کند

دوئل‌های حساس در صدر و قعر جدول

صاحب‌خبر -



پرونده هفته بیستم لیگ برتر فوتبال، امروز و فردا با برگزاری 8 مسابقه بسته می‌شود و فوتبالدوستان در هر روز شاهد برگزاری 4 دیدار خواهند بود. ساعت 15 امروز فولاد خوزستان و استقلال تهران در دیداری حساس و هیجان انگیز برابر هم قرار می‌گیرند. دیداری که قضاوت آن را سیدمهدی سیدعلی به همراه کمک‌هایش محمدرضا منصوری و مهدی عالیقدر برعهده دارند. سرخپوشان اهوازی در حالی در ورزشگاه غدیر اهواز میزبان این مسابقه هستند که در بازی قبل خود 2 بر صفر به نساجی باختند تا اولین شکست فولاد با مربیگری افشین قطبی رقم بخورد. با این حال فولادی‌ها می‌خواهند همان طور که پرسپولیس را با شکست بدرقه کردند، در خانه از سد دیگر تیم بزرگ پایتخت نیز عبور کنند.
در آن سوی میدان، آبی‌پوشان تهرانی قرار دارند که در شرایطی آماده‌ و ایده‌آل به سر می‌برند. استقلال از ۷ مسابقه قبلی خود ۶ برد داشته و اکنون روی پله چهارم جدول ایستاده تا در کورس مدعیان قرار بگیرد. این تیم هفته گذشته در یک بازی برتر، ذوب آهن را 3 بر صفر شکست داد و حالا انگیزه زیادی برای کمتر کردن فاصله با سه تیم بالای سر خود دارد. درخشش آیاندا پاتوسی ستاره اهل آفریقای جنوبی استقلال در دو بازی اخیر و تأثیرگذاری روی هر 5 گل آبی‌ها باعث شده امروز هم نگاه‌ها به او معطوف شود. البته شفر در این مسابقه روزبه چشمی را  به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و باید تغییراتی در ترکیب ایجاد کند. فولاد و استقلال تاکنون 33 بار در تاریخ بازی‌های لیگ برتر به مصاف هم رفته اند که 15 پیروزی سهم استقلال و 8 برد هم سهم فولاد بوده و 10 دیدار نیز مساوی شده که آخرین آن بازی رفت دو تیم بود که به تساوی بدون گل رضایت دادند. این آمار نشان می‌دهد که فولاد در لیگ برتر به هیچ تیمی بیشتر از استقلال نباخته است. این تیم در بازی برگشت فصل گذشته با نتیجه 4-1 در اهواز به استقلال باخت تا شکست سنگینی را متحمل شود. دیداری که در آن لئوناردو پادوانی مدافع برزیلی استقلال، دچار آسیب دیدگی شدید شد و دیگر نتوانست فوتبال خود را ادامه دهد و چند روز پیش هم بازیکنان استقلال ضمن انتشار عکس او در صفحات شخصی‌شان، پیگیری وضعیت او را از مسئولان تیم خود خواستار شدند.
افشین قطبی دیروز در نشست خبری گفت: «هیجان زیادی در اهواز برای مبارزه آبی‌ها با تیم فولاد وجود دارد. من همیشه برای دیدار با استقلال هیجان دارم، البته ما شکست تلخی در بازی قبل داشتیم ولی این دیدار 6 امتیاز دارد.مطمئنا این بازی سخت و البته زیبا خواهد بود.» قرار بود وینفرد شفر هم در نشست خبری شرکت کند اما با توجه به تاخیر در پرواز و ترافیک مقابل هتل محل اقامت آبی‌ها و فرودگاه شهر اهواز، نتوانست در نشست خبری حاضر شود.
دایی و منصوریان در حسرت برد
در دومین بازی امروز از ساعت 15:30 پارس جنوبی و سایپا در ورزشگاه تختی جم با هم دیدار می‌کنند. دو تیم تاکنون 3 بار در لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند. بازی رفت فصل گذشته 1 - 1 و بازی برگشت بدون گل مساوی شد اما در بازی رفت فصل جاری، سایپا یک بر صفر به پیروزی رسید. سایپا که 2 بازی عقب افتاده دارد، در 10 مسابقه قبلی به پیروزی نرسیده و شاگردان علی دایی برای خروج از وضعیت فعلی چاره‌ای جز کسب سه امتیاز ندارند. در دیگر بازی از ساعت ۱۸:۳۰، ذوب‌آهن و ماشین سازی در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف هم می‌روند. سبزپوشان اصفهانی ۱۲ هفته است که در لیگ برتر پیروز نشده‌اند و در رده چهاردهم جدول قرار دارند. شاگردان علیرضا منصوریان هفته گذشته مقابل استقلال حرفی برای گفتن نداشتند و ۳ بر صفر تسلیم شدند و امروز برابر تیمی قرار می‌گیرند که آنها هم هفته گذشته به پیکان باختند.
پرسپولیس با مصدومان برابر نفت
ساعت 18:30 امروز پرسپولیس و صنعت نفت آبادان در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند. دیداری که قضاوت آن برعهده سیدرضا مهدوی  است و رضا سخندان و امیررضا آشور ماهانی هم کمک‌های او هستند. ضمن اینکه علیرضا فغانی داور ویدئویی این مسابقه خواهد بود.
قهرمان 2 دوره گذشته لیگ برتر، در چند وقت اخیر با مصدومان زیادی مواجه شده است. پس از غیبت سیدجلال حسینی و شجاع خلیل‌زاده در بازی با نفت مسجد سلیمان که با تساوی بدون گل به پایان رسید، سرخپوشان پایتخت در این مسابقه کمال کامیابی‌نیا و شایان مصلح را به دلیل مصدومیت و بیماری در اختیار ندارند. بازیکنان جدید پرسپولیس هم به هماهنگی لازم نرسیده‌اند اما برانکو گفته دوست ندارد اشک بریزد و از شاگردانش خواسته برای قهرمانی بجنگند. صنعت نفت آبادان هم که برای فرار از رتبه سیزدهم تلاش می‌کند، امیدوار است مانند جام حذفی فصل گذشته که پرسپولیس را در آزادی و در ضربات پنالتی شکست داد، باز هم برابر این تیم به موفقیت برسد. هر چند که این تیم در فصل جاری تنها 2 برد به دست آورده که آخرین آن در هفته پانزدهم بود. در ضمن بازی رفت دو تیم 1-1 شد. پرسپولیس و صنعت نفت، تاکنون 35 بار با یکدیگر دیدار کرده اند که حاصل آن 22 پیروزی برای قرمزها، 4 برد برای آبادانی‌ها و 9 تساوی بوده است.
تراکتور بدون اشکان مقابل سپاهان
بازی‌های جمعه هم با 3 بازی همزمان از ساعت ۱۶ آغاز می‌شود. در حساس‌ترین بازی فردا تراکتورسازی و سپاهان در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز با هم رودررو می‌شوند. دیداری که قضاوت آن به اشکان خورشیدی سپرده شده و او بازی‌های حساس هفته‌های اخیر را سوت زده است. دو تیم تاکنون 21 بار در لیگ برتر با هم بازی کرده‌اند که در 10 مسابقه سپاهان و در 5 بازی تراکتورسازی برنده شده است. جورج لیکنز بلژیکی در این مسابقه، اشکان دژاگه‌ هافبک تأثیرگذار خود را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و سعید آقایی هم بازیکن محروم سپاهان است.
پیکان و پدیده هم در ورزشگاه شهدا شهر قدس با هم دیدار می‌کنند. پیکان هفته گذشته اولین برد خود را با حسین فرکی به دست آورد و شاگردان یحیی گل‌محمدی هم سپیدرود را 2 بر صفر از پیش رو برداشتند. سپیدرود رشت و استقلال خوزستان هم برگزارکننده دیدار حساس انتهای جدول در ورزشگاه سردار جنگل رشت هستند. در آستانه این بازی، سرمربیان 2 تیم از سمت‌های خود کناره‌گیری کردند. در استقلال خوزستان کریم قنبری دستیار کریم بوستانی به جای او مربی موقت شده اما تکلیف سرمربی سپیدرود مشخص نیست و باید دید چه کسی به جای علی کریمی روی نیمکت این تیم می‌نشیند. در آخرین بازی هفته بیستم هم نفت مسجدسلیمان و نساجی از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان برابر هم قرار می‌گیرند. نساجی در هفته پنجم لیگ جاری، اولین برد خود را برابر همین نفت مسجد سلیمان جشن گرفت و هفته پیش هم توانست اولین برد خود با مربیگری مجید جلالی را به دست آورد و باید دید در این مسابقه چه نتیجه‌ای ثبت خواهد شد.
گفتنی است محمد عباس‌زاده، مهاجم نساجی که در هفته چهاردهم در دیدار مقابل سپیدرود دچار مصدومیت شد و به تازگی بهبودی اش را به دست آورده بود، دوباره در تمرینات این تیم از ناحیه همسترینگ مصدوم شد و با اعلام کادر پزشکی این باشگاه 4 هفته دیگر دور از میادین خواهد بود.

نظر شما