شناسهٔ خبر: 31447260 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

لیگ برتر فوتبال به هفته بیستم رسید

تقابل استقلال و پرسپولیس با نمایندگان خوزستان /انگیزه متفاوت تیم‌ها برای رسیدن به پیروزی

صاحب‌خبر -



سرویس ورزشی-
هفته بیستم رقابت لیگ برتر فوتبال در شرایطی از امروز شروع می‌شود که در مهم‌ترین دیدارها فولاد در اهواز به مصاف استقلال می‌رود و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان نفت آبادان است.
لیگ برتر فوتبال ایران از امروز پنجشنبه نهم اسفندماه وارد هفته بیستم خود می شود. امروز 4 بازی در شهرهای خوزستان، تهران، بوشهر و اصفهان برگزار می شود. در مهمترین دیدارهای این هفته استقلال مهمان فولاد است و پرسپولیس از نفت آبادان در ورزشگاه آزادی میزبانی می کند.
هفته‌ بیستم رقابت‌های لیگ برتر روز پنجشنبه با بازی دو تیم فولاد خوزستان و استقلال تهران آغاز می‌شود. دو تیم در حالی به مصاف هم می‌روند که فولادی‌ها هفته‌ گذشته اولین شکست خود همراه با افشین قطبی را مقابل نساجی متحمل شده‌اند و استقلالی‌ها هم در دو بازی آخر خود در لیگ برتر موفق شده‌اند حریفان خود را شکست دهند.
بازی استقلال و فولاد تقابل افشین قطبی سرمربی سابق پرسپولیس با استقلالی‌ها هم است. قطبی که با آمدن به فولاد وضعیت این تیم را بهبود بخشیده و موفق شده دو تیم پرطرفدار فوتبال ایران پرسپولیس و تراکتورسازی را هم شکست دهد، این هفته به دنبال این است که مقابل تیم آماده‌ استقلال، باخت هفته‌ گذشته مقابل نساجی را جبران کند. استقلالی‌ها هم که نمایش چشم‌نوازی در دو بازی گذشته‌ خود داشته‌اند، به دنبال حفظ روند خوب خود در لیگ هجدهم هستند تا اختلاف آن‌ها با صدر جدول کمتر شود.
نگاهی به تاریخچه دیدارهای استقلال و فولاد نشان می دهد در چهارده تقابل آخر دو تیم در لیگ برتر بهترین برد استقلالی‌ها در روز درخشش مامه تیام مهاجم گلزن این تیم بدست آمد. در بازی برگشت فصل گذشته در اهواز شاگردان وینفرد شفر آلمانی که در بازی رفت با نتیجه‌ بدون گل مقابل فولاد خوزستان متوقف شده بودند، توانستند در روز درخشش تیام با نتیجه‌ ۴ بر یک با دو گلی که این مهاجم سنگالی برای آن‌ها زد به پیروزی برسند.
آن بازی که با برد پر گل استقلالی‌ها به پایان رسید، اتفاق تلخی هم به همراه داشت. لئوناردو پادوانی مدافع برزیلی استقلالی‌ها در آن بازی که اتفافا در اسفند ماه هم بود، دچار مصدومیت شدیدی شد و دیگر نتوانست به میادین فوتبالی برگردد. پادوانی حالا به کشور خودش رفته و امیدوار است بتواند سلامتی کامل خود را در آینده بدست آورد.
استقلال تهران و فولاد خوزستان 33 بار در لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که در این 33 تقابل، استقلالی‌ها 15 برد بدست آورده‌اند، 8 بازی را فولاد برده است و در 10 بازی دو تیم به تساوی رسیده‌اند. استقلالی‌ها در این 33 بازی 44 گل زده‌اند که به طور میانگین 1/33 گل زده در هر بازی می‌شود. فولادی‌ها هم 28 گل در این 33 بازی زده‌اند که به طور میانگین 0/84 گل زده در هر بازی می‌شود.
نیاز پرسپولیس به کسب پیروزی
دردیگر بازی مهم امروز پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به مصاف نفت آبادان می رود. ظواهر امر نشان می دهد پرسپولیسی‌ها برای اینکه از رقبای خود در صدر جدول عقب نیفتند، نیاز مبرمی به 3 امتیاز این بازی دارند.
زردپوشان آبادانی هم که در بازی رفت موفق شدند پرسپولیس را با تساوی یک- یک متوقف کنند، هنوز در نیم فصل دوم نتوانسته‌اند پیروزی‌ای بدست آورند و در این بازی به دنبال کسب امتیاز هستند. سرخپوشان پایتخت این فصل در سه بازی مقابل رقبای خوزستانی خود در ورزشگاه آزادی، دو برد و یک تساوی بدست آورده‌اند و صنعت نفت آخرین تیم خوزستانی است که پرسپولیسی‌ها در لیگ هجدهم با آن‌ها بازی می‌کنند.
پرسپولیس و صنعت نفت آبادان 15 بار در لیگ برتر مقابل هم قرار گرفته‌اند که در این 15 بازی 10 برد سهم پرسپولیس بوده است، 3 بازی دو تیم به تساوی رسیده و 2 بار هم صنعت نفت آبادان موفق شده از سد پرسپولیس بگذرد. پرسپولیسی‌ها در این 15 بازی 23 گل زده‌اند که به طور میانگین 1/53 گل زده در هر بازی می‌شود. صنعت نفتی‌ها هم 11 گل زده‌اند که به طور میانگین 0/73 گل زده در هر بازی می‌شود.برانکو ایوانکوویچ سرمربی سرخپوشان پایتخت 5 بار در لیگ برتر مقابل صنعت نفت آبادان قرار گرفته که در این 5 بازی، 3 برد سهم پرسپولیسی‌ها بوده، یکبار صنعت نفت به پیروزی رسیده و یک بازی دو تیم هم برنده‌ای نداشته است.  زردپوشان آبادانی بعد از اینکه فصل گذشته سرخپوشان تهرانی را در جام حذفی و در ورزشگاه آزادی حذف کردند، روز پنجشنبه برای اولین بار در این ورزشگاه به مصاف پرسپولیس می‌روند و شاگردان برانکو ایوانکوویچ به دنبال گرفتن انتقام آن بازی از رقیب خود هستند.
برنامه کامل دیدارهای هفته بیستم لیگ برتر به شرح زیر است:
پنجشنبه 9 اسفند 1397
*پارس جنوبی جم ...................................سایپا (ساعت15:30)
* فولاد خوزستان...........................استقلال تهران (ساعت 15)
* ذوب‌آهن............................ماشین‌سازی‌تبریز (ساعت18:30)
* پرسپولیس......................صنعت نفت آبادان (ساعت18:30)
جمعه 10 اسفند 1397
*تراکتورسازی...............................................سپاهان(ساعت 16)
*پیکان..............................................................پدیده (ساعت 16)
* سپیدرود رشت.................... استقلال خوزستان(ساعت 16)
* نفت‌ مسجدسلیمان............نساجی مازندران(ساعت16:30)

نظر شما