شناسهٔ خبر: 31411108 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سامانه ناپایدار بارشی وارد اصفهان می شود

اصفهان - ایرنا - اداره کل هواشناسی استان اصفهان روز سه شنبه هفتم اسفند 97 از ورود سامانه ناپایدار بارشی به استان از سمت غرب و جنوب غرب از اواخر وقت امشب خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در این اطلاعیه آمده است: بررسی نقشه ها و مدل های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه ناپایدار بارشی از روز سه شنبه تا پنجشنبه هفته جاری است.
اداره کل هواشناسی اصفهان افزود: این ناپایداری ها بیشتر در مناطق غرب و جنوب غرب استان و به صورت وزش باد شدید و تند باد لحظه ای خواهد بود.
کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان نیز در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه ناپایدار از روی استان و ادامه فعالیت آن تا آخر هفته است.
حجت الله علی عسگریان اظهار داشت: امروز در بیشتر مناطق استان افزایش ابر، گاهی وزش باد و در مناطق غربی احتمال بارش در اواخر وقت پیش بینی می شود.
وی گفت: آسمان از فردا در بیشتر مناطق ابری همراه با وزش باد شدید (گاهی تند باد لحظه ای ) و بارش باران در ارتفاعات با بارش برف پیش بینی می شود.
علی عسگریان اضافه کرد: شدت بارش ها در مناطق غربی وجنوبی استان خواهد بود و از روز پنجشنبه به نسبت از شدت ناپایداری‌ها کاسته خواهد شد و بطور مجدد ناپایداری ها بصورت بارش باران وبرف برای روزجمعه تقویت می شود.
وی گفت: دمای هوا در 24 ساعت آینده در بیشتر مناطق استان چهار تا 6 درجه سانتیگراد افزایش خواهد داشت.
کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان برای کلانشهر اصفهان در روز چهارشنبه (فردا)، هوای قسمتی ابری بتدریج افزایش ابر وزش باد شدید (تندبادلحظه ای) و بارش باران و برای روز پنجشنبه، هوای نیمه ابری در برخی ساعات ابری با بارش پراکنده وزش باد به نسبت شدید پیش بینی کرد.
میانگین بارش در استان اصفهان از ابتدای سال آبی جاری (یک مهر) تا هفتم اسفند،141.7 میلیمتر ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 101.9میلیمتر افزایش نشان می دهد.
همچنین میانگین حسابی بارندگی در مقایسه با بلندمدت در همین بازه 20.6 درصد افزایش داشته است.
6022/ 7150

نظر شما