شناسهٔ خبر: 31391383 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با تصویب نمایندگان/

دولت مکلف به ارائه بودجه شرکت های دولتی به مجلس شد

تهران-ایرنا-نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دولت را مکلف کردند بودجه تفصیلی شرکت های دولتی را به همراه لوایح بودجه کل کشور برای بررسی به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس با پیشنهاد کمیسیون تلفیق برای الحاق به تبصره 2 بودجه سال 98 کل کشور با 119 رای موافق، 39 رای مخالف و 6 رای ممتنع از 202 نماینده حاضر موافقت کردند.
نمایندگان در این پیشنهاد، دولت را مکلف کردند بودجه تفصیلی شرکتهای دولتی را که حداکثر تا پایان آبان‌ماه هر سال به تصویب مجامع آنها می‌رسد، در یک پیوست جداگانه تهیه و به همراه لوایح بودجه کل کشور برای بررسی به مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.
مجامع عمومی شرکتهای دولتی مکلفند ضمن رعایت کامل ماده (75) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) در خصوص اصلاح بودجه تفصیلی شرکت، از هرگونه تغییر در هزینه‌های پرسنلی اعم از حقوق و مزایا و سایر پرداختی رفاهی به پرسنل شرکت و کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری اجتناب کنند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین سازمان برنامه و بودجه کل کشور را موظف کردند با همکاری وزارت نفت، نسبت به تنظیم روابط مالی جدید بین دولت و شرکتهای اصلی وزارت نفت (شرکت ملی نفت، شرکت ملی گاز، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی) ظرف شش‌ماهه اول سال 1398 اقدام و پس از أ‌خذ مجوزهای قانونی، در پیوست جداگانه‌ای، مبنای تهیه بودجه سال 1399 قرار دهد. روابط مالی جدید باید علاوه بر ایجاد شفافیت در رابطه دولت و شرکتهای مذکور، همه منابع و مصارف مرتبط با نفت و گاز و مشتقات مربوطه را در بر گیرد و موجب تقویت عملکرد و هویت شرکتی آنها شود.
نمایندگان همچنین سازمان برنامه و بودجه کشور را موظف کردند علاوه بر بودجه شرکتهایی که مجموع سهام دولت و زیر مجموعه‌های دولتی در آنها بالای 50‌درصد است، اطلاعات مربوط به کلیه شرکتهایی را که مجموع سهام دولت و زیر مجموعه‌های دولتی در آنها کمتر از 50 درصد است، به تفکیک میزان سهام، مبلغ سود سهام واریزی و اطلاعات عملکردی را به صورت مستقل در پیوست ذی‌ربط لایحه بودجه 1399 درج و ارائه نماید
سیام**9121**3050**1535

برچسب‌ها:

نظر شما