شناسهٔ خبر: 31346591 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ارتش ونزوئلا نیروهای خود را در مرز کلمبیا افزایش می دهد

تهران - ایرنا - فرماندهی ارتش ونزوئلا روز شنبه اعلام کرد، دستور افزایش نیروهای نظامی را در مرز کلمبیا صادر کرده است و این نیروها به زودی به محل اعزام می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کاراکاس، در آستانه تحویل کمک های انساندوستانه به ونزوئلا، ارتش این کشور دستور افزایش نیروها در مرز کلمبیا را صادر کرد.
فرمانده راهبردی ارتش ونزوئلا ضمن اعلام این خبر درگفت و گو با رسانه ها، در حساب کاربری توئیتر خود نیز نوشت، دستور داده است تا نیروهای عملیاتی برای 'حفظ صلح و امنیت' به مرز کلمبیا اعزام شوند.
دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا، ارسال کمکهای انساندوستانه از جانب آمریکا به کشورش را نوعی تلاش برای مداخله در امور داخلی کاراکاکس می داند و همواره با آن مخالفت کرده است.
کاراکاس معتقد است که واشنگتن در نظر دارد از طریق ارسال محموله‌هایی با عنوان دارو و غذا به مرزهای ونزوئلا، دولت مادورو را ناتوان جلوه داده و خود را حامی مردم ونزوئلا معرفی کند.
همزمان روسیه، کاخ سفید را به برنامه‌ریزی برای ارسال سلاح به مخالفان دولت ونزوئلا و اقدام نظامی در این کشور متهم کرد.
ازسوی دیگر، پس از خروج «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا از این کشور، دولت ونزوئلا سه گذرگاه کلیدی در مرز با کلمبیا را مسدود کرد.
«دلسی رودریگز»معاون رئیس جمهوری ونزوئلا شامگاه جمعه(به وقت محلی)بااعلام این خبرگفت که این اقدام دولت، با هدف مقابله با «تهدیدهای جدی» از جانب کلمبیا است.
بسته شدن بخشی از مرز ونزوئلا و کلمبیا، پس از آن صورت می‌گیرد که «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا با نقض حکم ممنوع‌الخروجی خود، برای شرکت در یک کنسرت وارد خاک کلمبیا شده بود.
این کنسرت روز جمعه با حمایت مالی «ریچارد برنسون» فعال تجاری و سرمایه‌گذار انگلیسی برگزار شد تا توجه‌ها را به وضعیت ونزوئلا جلب کرده و حمایت آمریکا و متحدانش از گوایدو را نشان دهد.
ونزوئلا، کلمبیا را به پیروی از آمریکا و تلاش برای براندازی دولتش متهم می‌کند.
پیشتر«خورخه آرره آسا» وزیر امورخارجه ونزوئلا با انتقاد از سیاست خصمانه کاخ سفید، اقدامات مداخله‌جویانه این کشور را نقض آشکار منشور ملل متحد خوانده و از جامعه جهانی خواسته بود تا علیه این اقدام موضع‌ گیری کنند.
انسداد مرزهای ونزوئلا و کلمبیا در شرایطی است که دولت کاراکاس روز پنجشنبه نیز دستور بستن مرزهای این کشور با برزیل را صادر کرده بود.
اروپام**9041**1590

نظر شما