شناسهٔ خبر: 31343001 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی:

تجهیزات پزشکی ایران به 40 کشور دنیا صادر می شود

تهران- ایرنا- نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی با اشاره به صادرات تجهیزات پزشکی ایران به 40 کشور دنیا، گفت: سال گذشته 24 میلیون دلار به صورت رسمی صادرات از گمرک داشتیم که این میزان معادل 680 هزار کیلو بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از ستاد خبری نمایشگاه ایران هلث، رضا کمپانی روز شنبه در آستانه برگزاری نمایشگاه ایران هلث با اشاره به ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در زمینه تجهیزات پزشکی افزود: از 22 فروردین امسال تولید کنندگان تجهیزات پزشکی با مشکلات واردات مواد اولیه مواجه شدند و این مسئله تولید و توان آنها را تضعیف کرد.
وی تصریح کرد: از سوی دیگر با کاهش صادرات مواجه شدیم ولی با این وجود از ابتدای سال تاکنون 18 میلیون یورو برای ثبت صادرات در حوزه تجهیزات پزشکی داشتیم.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تجهیزات پزشکی ایران به 40 کشور دنیا صادر می شود که این صادرات به روش های مختلف انجام می گیرد. بخشی از کشورهای هدف محصولات ایران را با برند ساخت ایران درخواست کرده، برخی درخواست راه اندازی خط تولید محصولات در کشورشان را دارند و برای تعدادی از کشورها نیز کالا را طبق سفارش تولید کرده و محصول با برند متفاوتی عرضه می‌شود.
نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی افزود: کشورهای اروپای غربی، آلمان و ایتالیا از جمله کشورهای مقصد تجهیزات پزشکی ایران هستند.
کمپانی در ادامه به برگزاری نمایشگاه ایران هلث اشاره کرد و گفت: چهار تشکل شامل اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی، انجمن مهندسی پزشکی، انجمن صنفی تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی و اتحادیه بازرگانان در برگزاری این نمایشگاه که از 18 تا 21 خرداد سال 98 برگزار می شود، مشارکت دارند.
وی افزود: امسال افزایش متراژ ریالی برای شرکت های داخلی تولید کننده تجهیزات پزشکی داریم اما با توجه به ریزش شرکت های خارجی متراژ پاویون ها کاهش خواهد داشت.
وی گفت: نمایش و ارائه تجهیزات آزمایشگاهی، دارویی و پزشکی از محورهای اصلی این نمایشگاه است و موضوعات دیگری همچون گردشگری سلامت، استارت آپ، اپلیکیشن های سلامت و رسانه‌های حوزه سلامت برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.
اجتمام*9185*1193

نظر شما