شناسهٔ خبر: 31333371 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دبیر اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی مطرح کرد

صادرات تجهیزات پزشکی ایران به ۴۰ کشور دنیا

پارسال ۲۴ میلیون دلار به صورت رسمی صادرات از گمرک داشتیم که این میزان معادل ۶۸۰ تن صادرات تجهیزات پزشکی بود

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از ستاد خبری نمایشگاه ایران هلث، مهندس رضا کمپانی در آستانه برگزاری نمایشگاه ایران هلث افزود: ۴ تشکل شامل اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی، انجمن مهندسی پزشکی، انجمن صنفی تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی و اتحادیه بازرگانان در برگزاری این نمایشگاه که از ۱۸ تا ۲۱ خرداد سال آینده برگزار می‌شود، مشارکت دارند.
وی ادامه داد: امسال افزایش متراژ ریالی برای شرکت‌های داخلی تولید کننده تجهیزات پزشکی داریم، ولی با توجه به ریزش شرکت‌های خارجی متراژ پاویون‌ها کاهش خواهد داشت.
کمپانی گفت: پارسال ۲۴ میلیون دلار به صورت رسمی صادرات تجهیزات پزشکی از گمرک داشتیم که این میزان معادل ۶۸۰ تن صادرات تجهیزات پزشکی بود.
وی با اشاره به ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در زمینه تجهیزات پزشکی گفت: از ۲۲ فروردین امسال تولید کنندگان تجهیزات پزشکی با مشکلات واردات مواد اولیه مواجه شدند و این مسأله تولید و توان آن‌ها را تضعیف کرد از طرفی نیز با کاهش صادرات مواجه شدیم، ولی با این وجود از ابتدای سال تاکنون ۱۸ میلیون یورو ثبت صادرات تجهیزات پزشکی داشتیم.
کمپانی افزود: اکنون تجهیزات پزشکی ایران به ۴۰ کشور دنیا صادر می‌شود که این صادرات به روش‌های مختلف انجام می‌گیرد. بخشی از کشور‌های هدف محصولات ایران را با نشان (برند) ساخت ایران درخواست کرده اند و برخی درخواست راه اندازی خط تولید محصولات در کشورشان را دارند برای تعدادی از کشور‌ها نیز کالا را طبق سفارش تولید و محصول با نشان (برند) متفاوتی عرضه می‌شود.
نایب رئیس و دبیر اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی اعلام کرد: کشور‌های اروپای غربی، آلمان و ایتالیا از جمله کشور‌های مقصد تجهیزات پزشکی ایران هستند.
کمپانی گفت: نمایش و ارائه تجهیزات آزمایشگاهی، دارویی و پزشکی از موضوع‌های اصلی این نمایشگاه است و موضوعات دیگری همچون گردشگری سلامت، استارت آپ، نرم افزار‌های کاربردی سلامت و رسانه‌های سلامت برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

نظر شما