شناسهٔ خبر: 3131304 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزير کشور: رايزني با مقامات عراقي براي اربعين سال آينده

صاحب‌خبر - تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی 1393/10/27
وزیر کشور گفت: با همتای عراقی خود درباره خدمات رسانی بیشتر به زوار اربعین در سال آینده رایزنی کردیم.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، رحمانی فضلی پس از رایزنی با محمد سالم غَبّان در نشست خبری مشترک با قدردانی از زحمات مردم، مسئولان و به خصوص استانداران کربلا و نجف در خدمات رسانی به زائران اربعین گفت: ما از مشکلات و مسائلی که در ایام اربعین متوجه زائران بود به جمع بندی رسیده ایم .
وی گفت: با تشکیل کمیته های کاری مشترک و در صورت توافق استانداران کربلا و نجف در نظر داریم که سال بعد خدمات رسانی به زوار اربعین را در کل مسیر 85 کیلومتری نجف تا کربلا به استانهای مختلف کشورمان واگذار کنیم به این ترتیب که خدمات رسانی اعم از پزشکی و برپایی موکب ها در هر پنج کیلومتر به یک استان کشور سپرده شود .
رحمانی فضلی گفت: در گفتگوهای صورت گرفته با وزیر کشور عراق همچنین درباره همکاریهای امنیتی و انتظامی در داخل عراق و انتقال تجربیات ایران در حوزه های مختلف آموزش ، تبادل اطلاعات و اخبار گفتگو شد.
وی افزود: ما همکاری با مردم و دولت عراق را در زمینه های مختلف از جمله امنیت از وظایف خود می دانیم.
وزیر کشور عراق نیز گفت: وجوه مشترک فراوانی میان دو کشور وجود دارد و جمهوری اسلامی ایران در مراحل مختلف و در فراز ونشیب ها از دولت و مردم عراق پشتیبانی کرده است و ما این حمایت ها را به ویژه در جنگ عراق علیه داعش ارج می نهیم .
محمد سالم غبان با بیان اینکه مردم، دولت و رهبری حکیمانه جمهوری اسلامی ایران همواره از ملت عراق حمایت به عمل آورده اند ابراز امیدواری کرد همکاریهای میان دو ملت مسلمان بیش از پیش ادامه یابد .
وی گفت : ما در عرصه های مختلف بویژه در زمینه مبارزه با تروریسم کمک های ایران را شاهد بوده ایم و باز هم به این کمک ها نیازمندیم .
وزیر کشور عراق با اشاره به اینکه در هیئت عراقی نمایندگانی از نیروهای امنیتی و پلیس عراق نیز حضور دارند گفت : ما خواهان استفاده از تجربیات جمهوری اسلامی ایران در زمینه امنیت هستیم.
ادامه دارد
صداوتصویردارد.

نظر شما