شناسهٔ خبر: 31222278 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هفت مدال برنز کاراته کاهای ایران در لیگ جهانی

تهران - ایرنا - کاراته کاهای ایران در لیگ جهانی 2019 امارات متحده عربی به هفت مدال برنز دست یافتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مرحله دوم لیگ جهانی کاراته سال 2019 از روز جمعه با حضور 837 کاراته کا از 86 کشور جهان به میزبانی امارات متحده عربی آغاز شد و امروز (یکشنبه) به پایان می رسد.
تیم ایران در دو بخش کاتا و کومیته مردان و زنان در این رویداد حضور یافت که پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در دیدارهای رده بندی بخش های مختلف، کاراته کاهای ایران به هفت مدال برنز رسیدند.
نتایج نمایندگان ایران در دیدارهای رده بندی به شرح زیر است:
**مردان
در وزن منهای 60 کیلوگرم «مجید حسن نیا» با قبول شکست برابر «آرای صمدان» ترکیه ای از رسیدن به مدال برنز بازماند.
«امیررضا میرزایی» در وزن منهای 67 کیلوگرم با حساب 7 بر 4 «استفان پوکورنی» اتریشی را با شکست بدرقه کرد تا صاحب نشان برنز شود.
در همین وزن «هامون درفشی پور» مقابل «فهد الختمی» عربستانی در پایان مبارزه ای تماشایی به برتری 10 بر 7 رسید و برنز گرفت.
در وزن منهای 75 کیلوگرم «علی اصغر آسیابری» نتیجه را 3 بر 9 به «توماس اسکات» آمریکایی واگذار کرد و از کسب مدال بازماند.
در وزن منهای 84 کیلوگرم «ذبیح اله پورشیب» کاپیتان تیم ایران «تارگوت حسنوف» از جمهوری آذربایجان را یک بر صفر شکست داد تا مدال برنز لیگ جهانی امارات را به ویترین افتخارات خود اضافه کند.
«سجاد گنج زاده» دارنده مدال نقره سال 2018 جهان در وزن به اضافه 84 کیلوگرم برابر «الکساندر شنتسین» از روسیه را 6 بر یک از پیش رو برداشت و برنزی شد.
در دیدار رده بندی کاتای تیمی مردان، تیم ابوالفضل شهرجردی، علی زند و میلاد دلیخون برابر دیگر تیم ایران با ترکیب امیربهادر تدین، امیریزدان تدین و سهیل ساجدی فر به برتری رسید و مدال برنز را از آن خود کرد.
**بانوان
در وزن منهای 55 کیلوگرم «فاطمه چالاکی» برابر «سالما الشافی» مصری به پیروزی یک بر صفر رسید و مدال برنز را از آن خود کرد و در همین وزن «طراوت خاکسار» با حساب سه بر صفر به «والریا کومیزاکی» از برزیل باخت و بدون مدال به کار خود پایان داد.
همچنین در وزن منهای 61 کیلوگرم «رزیتا علیپور» با نتیجه سه بر صفر «مروه کوبان» از ترکیه را مغلوب ساخت و به مدال برنز رسید.
از ساعتی دیگر «بهمن عسگری» و «علی فداکار» در کومیته انفرادی مردان و کاتای تیمی بانوان ایران برای کسب مدال طلا روی تاتامی می روند.
این رقابت ها دارای امتیاز رنکینگ فدراسیون جهانی کاراته به منظور کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو است.
ورزشی**3783**1067**

نظر شما