شناسهٔ خبر: 3122011 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رییس اتاق بازرگانی:

واحدهای تولید با پرداخت اقساط بانکی فلج شدند/ دولت نباید با تخصیص منابع هر بنگاهی را سرپا نگه دارد

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان: رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه نحوه تخصیص منابع دولتی باید به نحو احسن اجرا شود گفت: در نحوه تخصیص منابع دولتی نباید به هر قیمتی برخی بنگاه ها را سرپا نگه داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، غلامحسین شافعی در چهل و سومین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: دولت باید به جای راه اندازی واحدهای جدید تولیدی در صورت امکان تخصیص منابع را به واحدهای غیرفعال و نیمه فعال اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه مشکل اساسی واحدهای تولیدی درگیری با وام های دولتی است، گفت: واحدهای تولیدی به دلیل بدهی های خود درگیر با پرداخت اقساط بانکی خود هستند که آنها را به گونه ای فلج کرده است. از طرفی عملکرد نظام اداری قابل اندازه گیری نیست و در چنین وضعیتی نیز پاسخگوی مناسبی وجود ندارد.

شافعی با بیان اینکه دولت یازدهم میراث دار سیاست های نادرست دولت پیشین است، گفت: تشدید تحریم ها در سال های اخیر و سقوط ناگهانی قیمت نفت اوضاع را وخیم تر کرده است. پیش بینی می شود در سال 2015 نیز این گرفتاری ها و شوک های نفتی ادامه یابد که نتیجه آن تنزل رشد اقتصادی و کاهش درآمدزایی اقتصاد است.

شافعی افزود: پرسش مهم این است که در این شرایط دولت باید چه اقدامی داشته باشد و به نظر می رسد مهمترین اقدام آن همکاری و ارتباط با بخش خصوصی است. برای سرعت بخشیدن به بهبود اقتصاد باید تولید را فعال کرد.

به گفته رییس اتاق بازرگانی ایران، اگر تولید مولد به سامان باشد، پول و عرصه سرمایه گذاری در بخش تولید سرازیر می شود. اما متاسفانه در شرایط کنونی پول به جای ورود به چرخه تولید به چرخه دلالی می رود.

وی در پایان با اشاره به قراردادهای بین المللی گفت: قراردادهای دو جانبه که از سال 2013 در اکو مسکوت مانده است باید مورد توجه بیشتر دولت قرار گیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما