شناسهٔ خبر: 31183365 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

نشست ورشو، فقط تریبونی برای بیان آرزوها

سفير جمهوري اسلامي ايران در انگلستان با اشاره به پايان نشست ورشو بدون تصويب هرگونه سند تصريح كرد: اين نشست با تحقير ميزبان فقط تريبوني براي دولت افراطي ترامپ و نتانياهو به منظور بيان آرزوهاي پليدشان بود.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، "حميد بعيدي نژاد" با بيان اينكه اختلاف آمريكا واروپا در اين نشست درباره  ايران واضح بود، افزود: "موگريني" و وزيران خارجه كشورهاي مهم اروپا در اين نشست شركت نكردند، حتي وزير خارجه انگليس نيز فقط براي افتتاحيه رفت و زود برگشت.
به گفته "بعيدي نژاد"، ‏آمريكا در موضعي جديد از اروپا خواست از برجام خارج شود اما اروپا برعكس از برجام حمايت كرد؛ حتي وزيرخارجه لهستان هم به عنوان ميزبان در جمع بندي نهايي خود مجبورشد به اختلاف آشكار اروپا و آمريكا اذعان و تصريح كند كه كشورهاي اروپايي بر خلاف آمريكا بر اجراي برجام تاكيد دارند.
‏سفير ايران در انگليس با بيان اينكه آنچه از نشست پخش شد، سخنان نفرت بار "مايك پنس"، "بنيامين نتانياهو" و "مايك پمپئو" بود، افزود: مشاركت ديگران در حالي به سكوت و عكس يادگاري گذشت كه اين نشست غايبان بزرگي داشت؛ايران،روسيه، چين، تركيه، لبنان، سوريه، قطر و فلسطين، كه دو عضو دائم شوراي امنيت و اعضاي مهم  منطقه هستند كه بدون آن ها گفتگو درباره مسائل خاورميانه بي معناست.
"‏بعيدي نژاد" تاكيد كرد: همزمان با نشست ورشو، سران سه كشور مهم ايران، روسيه و تركيه درباره يكي از مهمترين مباحث خاورميانه يعني سوريه، تصميم هاي مهمي گرفتند.
وي افزود: دو صحنه ي رويارويي قطب بندي تحولات خاورميانه يعني ورشو و سوچي به خوبي نشان داد كه كليد تاثير گذاري عملي بر تحولات خاورميانه در اختيار كدام كشورهاست.
‏سفير جمهوري اسلامي ايران در انگلستان با بيان اينكه نتانياهو در پايان جلسه در ورشو و در حضور خبرنگاران، لهستاني ها را همدست نازي ها در هولوكاست معرفي و اضافه كرد: "نتانياهو" به دولت ميزبان و مردم لهستان در كشور خودشان توهين و آن ها را تحقير كرد، نمك خورد و نمكدان شكست و نشان داد كه آنها حتي به خادمان خود هم رحم نمي كنند.

نظر شما