شناسهٔ خبر: 31168255 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پیام تسلیت برخی مسئولان استان‌ها در پی حادثه تروریستی حمله به اتوبوس نیروهای سپاه

71291

برخی مسئولان استان‌ها در پیام‌های جداگانه ضمن تسلیت حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای سپاه، این حادثه را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش ایسنا؛ در بخش‌هایی از پیام‌های مسئولان آمده است؛

آیت الله مظاهری رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: بار دیگر دست پلید و جنایتکار دشمنان تکفیری اسلام و انقلاب اسلامی، حادثه‌ای تلخ و اسفبار را به‌وجود آورد و جمعی از پاسداران عزیز و جان‌برکف را که از مأموریّت صیانت از مرزهای جمهوری اسلامی بازمی‌گشتند به شهادت رسانید. قطعاً این‌گونه جنایت‌های شرارت‌بار، ملّت عظیم‌الشّأن ایران را در پیمودن راه نورانی اسلام و تشیّع و اهل‌بیت عصمت و طهارت «علیهم‌السّلام»، دچار تردید و یأس نخواهد نمود. با اظهار تأسّف و تأثّر، شهادت این عزیزان را که از استان شهیدپرور اصفهان بوده‌اند، به همۀ بازماندگان و خاندان این شهیدان راه خداوند تسلیت می‌گویم و از خداوند رحمان و رحیم، صبر و تسلّی و سکینه برای قلب‌های داغدار و دل‌های ماتم‌زده و عزادار آنان مسالت می‌کنم و از پیشگاه خداوند می‌خواهیم که این ملّت بزرگ و امتحان داده در راه او را از شرّ دشمنان جنایتکار حفظ فرماید. انّه ولیّ النّعم.

آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان حضرت معصومه (س) عنوان کرد: ملت بزرگ ایران در ایام شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مقتدرانه و دشمن شکن خود حماسه آفریدند بار دیگر مزدوران عنود، خبیث و بزدل آمریکا و صهیونیسم برای انتقام با حمله تروریستی عده‌ای از حافظان امنیت و مرزبانان شجاع کشورمان را شهید و مجروح ساختند.

تروریست‌های جنایتکار، سردمداران خبیث استکبار و ایادی آنان در منطقه بدانند این گونه جنایات در اراده آهنین ملت بزرگ ایران و نیروهای مسلح برای دفاع از ارزش‌های اسلامی و مبارزه با تروریسم خللی وارد نخواهد کرد. ضمن تاکید بر پیگیری موضوع و برخورد قاطع با عوامل اصلی، با تسلیت این حادثه تلخ به فرماندهی معظم کل قوا، ملت بزرگ ایران، نیروهای مسلح غیور، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خانواده‌های این عزیزان درکنار مضجع شریف حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) از درگاه الهی برای شهیدان علو درجات و مجروحان شفای عاجل و برای خانواده‌های آنان صبر و اجر مسئلت می‌کنم.

استاندار اصفهان تصریح کرد: بار دیگر عناصر خود فروخته و دست نشانده استکبار جهانی که با حضور پررنگ و حماسی مردم انقلابی ایران در جشن بزرگ چهل سالگی انقلاب اسلامی نتوانستند به اهداف شوم خود دست یابند، با اقدامات تروریستی خود تلاش نمودند که امنیت ایران را خدشه دار نمایند، ولی بی شک این گونه اقدامات تروریستی، نه تنها ذره‌ای از عزم راسخ نیروهای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران برای تأمین امنیت و مبارزه با مزدوران استکبار جهانی نخواهد کاست بلکه عزم آنان را برای حفظ امنیت و آرامش مردم عزیز ایران اسلامی افزون خواهد کرد تا با صلابت بیشتر در مقابل هرگونه تعدی و تجاوز دشمنان به مرزهای ایران اسلامی ایستادگی کنند.

آیت الله سید احمد میرعمادی امام جمعه خرم‎آباد تصریح کرد: بدون تردید حماسه پر شکوه ۲۲ بهمن موجب عصبانیت شدید استکبار جهانی و ایادی آنان به خصوص عناصر پلید و کینه توز تروریست‌ها شده است. آنان که تلاش بسیار کردند تا مانع این حرکت معجزه آسا گردند لیکن زمانی‎که به اهداف پلید خود نرسیدند، دست به جنایت کور زده و تعدادی از نیروهای مرزبانی سپاه را به شهادت رساندند هر چند این حادثه تلخ برای ملت ایران دردناک بوده است لیکن این حوادث و ترورهای کور مردم ما را متحدتر و مقاوم‌تر می‌گرداند و قطعاً نیروهای مسلح مقتدر و شجاع انتقام این شهیدان والا مقام را خواهند گرفت و پاسخ محکمی به آنان خواهند داد.

محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی عنوان کرد: حملات تروریستی مذبوحانه استکبار افزایش اتحاد ملت ایران را در پی دارد. حضور باشکوه مردم مؤمن ایران اسلامی در راهپیمایی ۲۲ بهمن بار دیگر موجب یاس، ناامیدی و خشم استکبار جهانی و نوکران منطقه‌ای آنها شد تا بار دیگر با بهره گیری از تروریست‌های خودفروخته و مزدور از ملت شجاع ایران انتقام بگیرند. شهادت جمعی از مرزبانان یکی از یگان‌های قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در حمله انتحاری توسط تروریست‌های تکفیری در جاده خاش- زاهدان بار دیگر نیت شوم و پنهان استکبار را در انتقام از انقلاب اسلامی را عیان ساخت.

دکتر علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: حادثه تروریستی در استان سیستان و بلوچستان که دو روز پس از همایش اتحاد و اقتدار ملت سرافراز ایران اسلامی با حمله انتحاری تروریست‌های تکفیری به اتوبوس حامل رزمندگان اسلام و شهادت جمعی از حافظان مرزهای میهن اسلامی در جاده "خاش- زاهدان" به وقوع پیوست موجب تأسف و تأثر فراوان شد. یقیناً اینگونه اقدامات خرابکارانه و تروریستی که با چراغ سبز ابرقدرت‌های غرب و ایادی دست نشانده در منطقه به وقوع می‌پیوندد با هدف ایجاد تفرقه و ناامن کردن منطقه انجام می‌شود، محکوم به شکست بوده و ره به جایی نخواهد برد.

آیت الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: خشم و تلخ کامی و شکست دشمنان اسلام و انقلاب پس از حرکت عظیم و پرشور و شکوه ملت بزرگ ایران اسلامی در روز ۲۲ بهمن ۹۷ با حادثه خونین تروریستی و شهادت رزمندگان عزیز اسلام در سیستان و بلوچستان نمایان شد و اینگونه صدای خورد شدن استخوان‌هایشان در زیر پای میلیون‌ها ایرانی را به گوش جهانیان رساندند. اگر چه این اقدام خونین و غیر انسانی دشمن حزن و اندوه ملت شریف ایران را در پی داشت ولی تجربه نشان داده است این اقدامات نه تنها این مردم را از رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی سست نمی‌کند بلکه مقاوم و استوارتر از گذشته به راه خود ادامه خواهند داد.

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: حمله انتحاری تکفیری‌ها به اتوبوس حامل جمعی از حافظان مرزهای میهن در سیستان و بلوچستان که موجب شهادت و جراحت تعدادی از فرزندان غیور ایران اسلامی شد، موجب تأثر و تأسف شدید گردید. بدون تردید این جنایت ظالمانه علیه فرزندان برومند ایران و تلاش برای کشانیدن جامعه به خشونت و ایجاد ناامنی در کشور عزیز و سرافرازمان، پیشاپیش محکوم به شکست است.
ضمن عرض تسلیت، از خداوند متعال برای شهدای این حادثه علو درجات و برای خانواده‌های ارجمندشان صبر و اجر و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت دارم.

محمد جواد فدایی، استاندار کرمان گفت: حادثه تروریستی محور خاش- زاهدان که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از نیروهای سپاه پاسداران شد بیش از پیش ماهیت ضدانسانی و ددمنشانه فریب خوردگان و دشمنان این مرز و بوم را نشان داد. اینجانب ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی محور خاش - زاهدان، این مصیبت بزرگ را به خانواده‌های شهیدان والامقام و ملت عزادار تسلیت عرض می‌کنم و به نمایندگی از مردم استان کرمان با خانواده شهیدان و اهالی داغدار سیستان و بلوچستان ابراز همدردی می‌نمایم. بدون شک این حوادث اراده ملت را برای حفظ انسجام و وحدت ملی و حفاظت از نظام جمهوری اسلامی مضاعف خواهد کرد.

ان شاالله با درایت و همت دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و نظامی بزودی عوامل و مزدوران مرتبط با این جنایت دستگیر و به سزای عمل ننگین خود خواهند رسید.

سید احمدرضا دستغیب، رئیس شورای شیراز عنوان کرد: شهادت جمعی از پاسداران اسلام به دست عوامل تکفیری و تروریستی در منطقه سیستان و بلوچستان را به مقام معظم رهبری، هم‌وطنان گرامی، خانواده‌های معظم پاسداران شهید و همکارانشان تسلیت عرض می‌کنم.

پاسداری و حراست از کیان اسلام و انقلاب اسلامی افتخار بزرگی است که جز شهادت پاداشی برای آن متصور نیست. ان‌شاءلله در سایه مجاهدات پاسداران انقلاب اسلامی هرچه سریع‌تر عوامل پشت پرده این اقدامات تروریستی شناسایی و مجازات شوند.

سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان نیز در بیانیه‌ای عنوان کرد: جنایت تروریستی دیشب و شهادت جمعی از جان برکفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرزندان شریف ایران، بار دیگر نمایش کور و رذیلانه جنایتکارانی بود که اقتدار و عظمت ملت و نظام اسلامی را نشانه رفته و قلب ملت بزرگ ایران را جریحه دار نمودند. حادثه تلخ و تأسف بار شهادت جمعی از مدافعان و حافظان میهن اسلامی بار دیگر نشان داد جنایتکاران و تروریست‌های خائن با این اقدام کور و بزدلانه، اقتدار و عزت و وحدت میهن اسلامی مان را هدف قرار داده‌اند.

سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با خانواده‌های معزز شهدای حادثه تلخ و ناگوار تروریستی در سیستان و بلوچستان که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از هموطنان و غیور مردان دلیر سپاه اسلام شده است را شدیداً محکوم و حمایت خود را از حافظان و مدافعان امنیت کشور و مردم شریف ایران اعلام و با خانواده‌های شهدا و مجروحین این اقدام جنایتکارانه ابراز همدردی می‌نمائیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان عنوان کرد: جامعه دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان عروج ملکوتی جمعی از پاسداران حریم میهن عزیزمان را که در دفاع از آرمان‌ها و پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در راه مبارزه با اشرار و کوردلان و دشمنان ملت ایران، جان شیرین خود را نثار نموده‌اند، به محضر امام عصر (عج)، ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت خامنه‌ای، خانواده معظم شهدا، مردم عزیز استان سیستان و بلوچستان تسلیت عرض نموده و علو درجات این شهدای والامقام را از درگاه الهی مسئلت دارم.

علیرضا آشناگر استاندار سمنان گفت: حمله تروریستی تکفیری‌ها در زاهدان نشان از عمق وحشت و عصبانیت دشمنان قسم خورده انقلاب از حضور ملت بزرگ ایران دارد. بی‌تردید انجام این اقدام ددمنشانه آن هم پس از قدرت نمایی ملت بزرگ ایران در شکوه حضور آگاهانه و مشتاقانه در راهپیمایی بزرگ یوم الله ۲۲ بهمن و شیرینی اتحاد و همبستگی ملت ایران در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های خلق شده در چهل پنجره‌ی انقلاب، نشان از عمق وحشت و عصبانیت دشمنان قسم خورده انقلاب و ملت بزرگ ایران دارد که این چنین بوسیله تروریست‌های تکفیری و از خدا بی‌خبر، دست به اقدامات کور و رذیلانه زده و دست خود را به خون پاک پاسداران رشید و رزمندگان غیور این سرزمین آلوده می‌کنند.

ادامه دارد

نظر شما