شناسهٔ خبر: 31150691 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

اختتامیه مرحله استانی سیزدهمین دوره مسابقات مدهامتان در مشهد برگزار می شود

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد خراسان رضوی گفت: اختتامیه مرحله استانی سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان پنج شنبه ۲۵ بهمن سال جاری در مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا(ع) مشهد برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

«محمد حسین عبداللهی» ضمن تبریک حضور گسنرده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: به برکت وجود مضجع نورانی حضرت علی ابن موسی الرضا(علیه السلام) مشهد همواره یکی از مهمترین قطب های قرآنی کشور در سطح ملی و بین المللی بوده و توانسته با پرورش استعدادهای ناب قرآنی در جهت ترویج فرهنگ قرآن خوانی و تربیت حافظین و قاریان قدم بردارد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی اظهار داشت: حضور قرآن در زندگانی باعث رونق بخشی به جسم و روح شده و سبب می شود تا زندگانی فردی دچار تحول شده از این جهت در احادیث و روایاتی که از پیامبر (صلی الله علیه و آله) و ائمه معصومین(علیه السلام) نقل نموده اند تلاوت قرآن توصیه اکید شده است.

عبداللهی با اشاره به اینکه مسابقات قرآنی مدهامتان یکی از موفق ترین مسابقه های قرآنی در کشور است، افزود:مرحله استانی سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان ۵ شنبه ۲۵ بهمن در مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) واقع در پارک ملت مشهد با حضور برگزیدگان و مسئولین استانی برگزار می شود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با تاکید بر وجود ظرفیتهای قرآنی سطح بالا در مشهد، ادامه داد:با توجه به توانمندی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی و تصمیم ستاد عالی کانون های مساجد کشور مرحله کشوری سیزدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان کشور هم اردیبهشت ۹۸ در مشهد برگزار خواهد شد.

وی به شرکت پنج هزار و ۶۰۰ نفر از خراسان رضوی در این دوره از مسابقات اشاره کرد و افزود: سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در رده های سنی ۷ تا ۱۶ و ۱۶ تا ۳۰ سال در رشته های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل قرآن کریم، حفظ جزء ۳۰، اذان، قرائت تقلیدی و نقاشی برگزار می شود.

نظر شما