شناسهٔ خبر: 68341429 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

۷ فیلم برتر کره‌ای که شاید بهتر است نبینید!

در اینجا فهرستی از ۷ فیلم برتر کره‌ای در ژانر ترسناک را ملاحظه می‌کنید؛ فیلم‌هایی که اگر تحمل وحشت‌های عمیق را نداشته باشید، بهتر است اصلا به سراغشان نروید.

صاحب‌خبر -

سینمای ترسناک کره جنوبی در چند دهه اخیر شاهد محبوبیت روزافزونی در سطح بین‌المللی بوده است. این فیلم‌ها داستان‌های متنوع و اغلب تامل‌برانگیزی دارند؛ از داستان‌های وحشتناک ارواح انتقام‌جو گرفته تا فیلم‌هایی که مضامینی مثل نابرابری‌های اقتصادی، استعمار و بیگانه‌هراسی را به دستمایه‌ای برای خلق داستان‌های هراس‌انگیز تبدیل کرده‌اند.

به گزارش فرادید؛ در فیلم‌های ترسناک کره‌ای معمولاً با شخصیت‌هایی مواجه می‌شویم که در موقعیت‌های دشوار قرار گرفته و مجبور به مواجهه با نیرو‌های ناشناخته و هولناک می‌شوند. این آثار به دلیل فضاسازی‌های بصری مسحورکننده و ایجاد تعلیق‌های موثر و گیرا، به بهترین شکل ترس و دلهره را به مخاطب القا می‌کنند و در عین حال، نگاهی انتقادی به مسائل اجتماعی و فرهنگی نیز دارند. با تماشای این فیلم‌ها، نه تنها با ترس‌های نهفته در دل فرهنگ کره آشنا می‌شوید، بلکه تجربه‌ای عمیق از انسانیت و چالش‌های آن نیز خواهید داشت.

۱. هشتمین شب (The ۸th Night)

۷ فیلم برتر کره‌ای که شاید بهتر است نبینید!

امتیاز: ۵.۳
یک هیولای ۲۵۰۰ ساله که دو چشم قرمز و سیاه دارد توسط بودا شکست می‌خورد و چشم‌هایش از هم جدا می‌شوند. بودا چشم‌ها را به شاگردانش می‌سپرد و آن‌ها سوگند یاد می‌کنند که چشم‌ها را برای همیشه جدا از هم نگه دارند. اما در زمان حال، به خاطر جاه‌طلبی یک استاد دانشگاه، یکی از چشم‌ها آزاد می‌شود و تلاش می‌کند تا جفت خود را پیدا کند. این اتفاق تهدیدی برای تمام دنیا خواهد بود. چشمِ هیولا انسان‌های بی‌گناه را تسخیر کرده و سپس آن‌ها را می‌کشد تا سرانجام با چشم دیگر متحد شود. به همین دلیل یک راهب نگهبان باید تمام تلاش خود را در همکاری با یک راهب جوان انجام دهد تا این قدرت شیطانی را متوقف کند.

۲. داستان دو خواهر (A Tale of Two Sisters)

۷ فیلم برتر کره‌ای که شاید بهتر است نبینید!

امتیاز: ۷.۱
این یک فیلم هیجان‌انگیز روانشناختی است که هم شما را می‌ترساند و هم پیوند عمیق بین دو خواهر را نشان می‌دهد. «داستان دو خواهر» یکی از پر فروش‌ترین فیلم‌های ترسناک کره جنوبی است. داستان فیلم درباره یک دختر نوجوان به اسم سو می‌است که پس از درمان روان‌پریشی در یک بیمارستان روانی، همراه با خواهرش سو یون به خانه بازمی‌گردد. در طی این مدت پدر دختر‌ها دوباره ازدواج کرده و دو خواهر فوراً نسبت به همسر جدید او، اون-جو، احساس نفرت می‌کنند. هنگامی که سو-می و سو-یون سعی می‌کنند به زندگی عادی خود بازگردند، وقایع عجیب و غریبی در خانه رخ می‌دهد که به افشاگری‌های شگفت‌انگیز و پایانی تکان‌دهنده منجر می‌شود.

۳. کشیش‌ها (The Priests)

۷ فیلم برتر کره‌ای که شاید بهتر است نبینید!

امتیاز: ۶.۳
یک دانش‌آموز دبیرستانی به نام یونگ-سین (پارک سو-دام) شب‌هنگام با یک ماشین تصادف می‌کند و پس از این حادثه دچار یک بیماری مرموز می‌شود. کشیشی به نام پدر کیم به ملاقات او در بیمارستان می‌رود و مطمئن می‌شود که یونگ-سین توسط ارواح شیطانی تسخیر شده است. او با کمک کلیسای کاتولیک کره برای یک جن‌گیری آماده می‌شود. پدر کیم نیاز به یک دستیار دارد، اما تمام دستیاران پس از شرکت در جن‌گیری فرار می‌کنند. در نهایت، دانشجوی جوانی به اسم چوی، به عنوان یازدهمین دستیار برای کمک به پدر کیم انتخاب می‌شود. آن‌ها تنها یک روز وقت دارند تا یونگ-سین را نجات دهند و برای این کار باید زندگی خود را به خطر بیاندازند.

۴. نبش قبر (Exhuma)

۷ فیلم برتر کره‌ای که شاید بهتر است نبینید!

امتیاز: ۶.۹

این یکی از جدیدترین فیلم‌های ترسناک و ماوراءطبیعی کره جنوبی است که توانست تحسینی بین‌المللی را کسب کند. داستان این فیلم شامل شیاطین شرور و افسانه‌های قدیمی دربارۀ شمن‌ها و احضارکنندگان ارواح می‌شود. ماجرای فیلم درباره یک شمن معروف به اسم لی هوا ریم و شاگردش یون بونگ گیل است که توسط یک خانواده ثروتمند کره‌ای-آمریکایی برای پیدا کردن علت بیماری پسر نوزادشان استخدام می‌شوند. شمن فکر می‌کند که این بیماری مرموز احتمالا به خاطر انتقامجویی روح جد بزرگ این خانواده است که جایی در جنگل‌های کره دفن شده است. به همین خاطر او تصمیم می‌گیرد با کمک یک استاد فنگ‌شویی به اسم کیم سانگ دوک، اسکلت این مرد را از قبرش بیرون بیاورد و آن را جابه جا کند. اما حفاری این قبر قدیمی وحشت‌های بی‌سابقه‌ای را آزاد می‌کند و جان بسیاری را به خطر می‌اندازد.

۵. گونجیام: تیمارستان تسخیرشده (Gonjiam: Haunted Asylum)

۷ فیلم برتر کره‌ای که شاید بهتر است نبینید!

امتیاز: ۶.۴
این فیلم ترسناک داستان اعضای یک گروه سریال‌سازی را دنبال می‌کند که برای فیلمبرداری به یک تیمارستان متروکه که گفته می‌شود جن‌زده است می‌روند. آن‌ها نمی‌دانند وحشتی که در پناهگاه گونجیام خواهند دید، آخرین چیزی خواهد بود که در زندگی‌شان شاهدش خواهند بود. پس از ورود تیم به پناهگاه، وحشت واقعی آزاد می‌شود و آن‌ها یکی یکی جان خود را از دست می‌دهند.

۶. تماس (The Call)

۷ فیلم برتر کره‌ای که شاید بهتر است نبینید!

امتیاز: ۷.۱
این فیلم داستان زنی به اسم کیم سو یون را دنبال می‌کند که وقتی به خانه پدری‌اش برمی‌گردد، روزی از طریق یک تماس تلفنی عجیب که بین دو زمان متفاوت برقرار می‌شود، با زنی به اسم یونگ سوک حرف می‌زند که در سال ۱۹۹۹ در همین خانه زندگی می‌کرده است. یونگ سوک از طریق این تماس تلفنی به سو یون می‌گوید که دارد توسط مادرش شکنجه می‌شود. سو یون از دانسته‌های خود در مورد آینده برای کمک به یونگ‌سوک استفاده می‌کند تا از وقوع یک حادثه تراژیک جلوگیری کند. اما این دخالت عمدی، عواقب ناخواسته‌ای دارد و مسیر زندگی هر دو زن را تغییر می‌دهد. با پیشرفت داستان متوجه می‌شویم که میل به انتقام، یونگ‌سوک را به سمت تاریکی می‌کشاند و او در نهایت به یک قاتل زنجیره‌ای تبدیل می‌شود که کار‌های شرورانه‌اش بر زندگی سو یون نیز اثر می‌گذارد.

۷. شیون (The Wailing)

۷ فیلم برتر کره‌ای که شاید بهتر است نبینید!

امتیاز: ۷.۴
در یک روستای به ظاهر آرام، ناگهان موجی از مرگ‌های مرموز و خشونت‌آمیز رخ می‌دهد. پلیس به این نتیجه می‌رسد که قارچ‌های سمی وحشی عامل این مرگ‌ها هستند. افسر پلیس جونگ-گو که مامور رسیدگی به این پرونده شده، از همکارش شایعه‌ای درباره یک مرد ژاپنی مرموز که در آن نزدیکی زندگی می‌کند می‌شنود. بعضی‌ها به جونگ-گو می‌گویند که مرد ژاپنی را در محلی که آخرین مرگ‌ها رخ داده‌اند، دیده‌اند. در همین احوال است که دختر جونگ-گو، هیوجین، دچار علائمی می‌شود که شبیه به علائم جنون‌آمیزی است که سایر اهالی روستا قبل از مرگشان داشته‌اند. جونگ-گو به شدت نگران می‌شود و به سمت کوه‌ها می‌رود تا خانه مرد ژاپنی پیر را پیدا کند. در همین حال، مادر همسر او یک شمن به نام ایل-گوانگ را برای انجام مراسم جن‌گیری روی هیوجین فرا می‌خواند.

نظر شما