شناسهٔ خبر: 30656103 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس سازمان دامپزشکی کشور:

مشکلی در تأمین مرغ کشور نداریم

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: با شرایط کنونی و میزان جوجه‌ریزی که در کشور اتفاق افتاده بیش از ۲۰۰ هزار تن تولید گوشت مرغ خواهیم داشت و در ماه آینده در حوزه تأمین مرغ جای نگرانی نیست، البته مصرف کشور ۱۷۰ هزار تن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، علیرضا رفیعی‌پور امروز در نشست خبری اظهار داشت: استان بوشهر یکی از استان های ساحلی است و مساله آبزیان در این استان به عنوان اقتصادی نو بسیار حائز اهمیت است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه در 30 سال گذشته میزان تولید آبزیان در سطح کشور از 40 تن به 400 تن در سال 97 رسیده است ابراز داشت: این نشان می‌دهد رشد فوق العاده‌ای در این زمینه داشته‌ایم و عملکرد ناوگان صید و صیادی بسیار مطلوب بوده است  و شاهد ۸۰۰ هزار تن صید هستیم.

وی در ادامه به پرورش ماهی در قفس اشاره کرد و گفت: این طرح در راستای اقتصاد مقاومتی صورت گرفته و بر اساس هدف گذاری های به عمل عمل قرار است میزان تولید ماهیان در قفس به 300 هزار تن در سال برسد و به زودی شاهد این اتفاق در کشور خواهیم بود.

رفیعی پور یکی از دلایل موفقیت را ایجاد دفاتر تخصصی بهداشت و مدیریت آبزیان عنوان کرد و اظهار داشت: از سال ۸۱ دفتر تخصصی بهداشت و مدیریت آبزیان ایجاد شده است و به تناسب آن ادارات آبزیان استان‌ها ایجاد شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: استان بوشهر تنها استان کشور است که حتی یک بیماری بیماری لکه سفید میگو(وایت اسپات) در آن گزارش نشده است. در این استان 21 هزار تن میگو در مزارع آن صید شده که عمده آن به کشورهای دیگر صادر می شود. 

رفیعی پور از افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی تعرفه‌های دامپزشکی در سال جاری خبر داد و گفت: این تعرفه‌ها پس از تصویب قابل اجرا خواهد بود.

وی از افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی تعرفه‌های دامپزشکی در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: این تعرفه‌ها پس از تصویب قابل اجرا خواهد بود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به قیمت گوشت و مرغ افزود: با شرایط کنونی و میزان جوجه‌ریزی که در کشور اتفاق افتاده بیش از ۲۰۰ هزار تن تولید گوشت مرغ خواهیم داشت و در ماه آینده در حوزه تامین مرغ جای نگرانی نیست، البته مصرف کشور ۱۷۰ هزار تن است.

رفیعی پور با بیان اینکه در حوزه گوشت قرمز سالانه ۱۳۰ هزار تن نیاز کشور است اظهار داشت: در این حوزه نیاز به واردات داریم. استان بوشهر به عنوان استانی پایلوت ورود دام انتخاب شده و قرار است که دام با کشتی به استان بوشهر وارد شود و با آوردن دام نیاز کشور را جبران کند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ تن گوشت گرم به کشور وارد می شود گفت: به منظور جبران کمبود تولید، در سال ۱۳۰ هزار تن گوشت منجمد نیز وارد کشور می‌شود. همچنین سالانه چهار میلیون کیلوگرم گوشت، مرغ، فرآورده‌های دامی و آبزیان در سطح کشور معدوم می‌شود.

انتهای پیام/م

نظر شما