شناسهٔ خبر: 30622694 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

سرلشکر جعفری در مراسم افتتاح 5400 پروژه عمرانی سپاه:

٤٠ هزار پروژه محرومیت زدایی از ١٢ بهمن آغاز می‌شود/ دولت باید در موضوع انسداد مرزها کمک کند

فرمانده کل سپاه گفت: رویکرد مردمداری و استفاده از مردم در برقراری امنیت و رفع محرومیت در دستور کار نیروی زمینی سپاه قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی در مراسم افتتاح ۵۴۰۰ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه، اظهار داشت: امروز نیروی زمینی سپاه با اقتداری بی نظیر برای دفاع از مرزهای کشور و انقلاب اسلامی و برقراری امنیت کشور در سخت‌ترین شرایط و مناطق کشور مانند جنوب شرق و شمال غرب در حال تلاش بوده که نتایج بسیار مفید و مؤثری داشته است.

جعفری افزود: رویکرد مردمداری و استفاده از مردم در برقراری امنیت و رفع محرومیت در دستور کار نیروی زمینی سپاه قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: مأموریت نیروی زمینی سپاه تأمین امنیت است اما تفاوت سپاه پاسداران با نیروهای نظامی دیگر این است که محور اصلی انجام مأموریت ما مردم هستند.

فرمانده سپاه افزود: امروز قریب به ٢٠ هزار بسیجی حقوق بگیر در مجموعه سپاه در شمال غرب و جنوب شرق در حال کمک به نیروی زمینی سپاه در برقراری امنیت هستند.

جعفری گفت: برای توسعه کارها و برقراری کامل امنیت، راهی که در طول سالهای گذشته آغاز شده است را ادامه دهیم.

وی تصریح کرد: اقدامات دیگری از قبیل انسداد مرز و توجه به آن سوی مرزها وجود دارد که باید با کمک دولت صورت بگیرد و امیدواریم این انگیزه را در دولت برای همکاری بیشتر ایجاد کنیم.

فرمانده سپاه ادامه داد: موضوع دیگری که حتماً به کمک دولت نیاز دارد، بحث محرومیت زدایی است چراکه در این زمینه با وجود اقدامات زیادی که پس از انقلاب صورت گرفته و فاصله فقیر و غنی بسیارکاهش یافته، اما باز هم محرومیت وجود دارد.

جعفری افزود: هرچند درصد این محرومیت کم است، اما به چشم می‌آید چراکه رشد طبقه متوسط در جامعه ما نیز بالا بوده است.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات کشور روش و سبک توسعه است چراکه ملاک‌ها، توسعه غربی است و با عدالت همراه نیست. به جای توسعه باید از عنوان پیشرفت اسلامی استفاده کرد.

فرمانده سپاه اظهار داشت: توجه برای پیشرفت کشور اگر از نقاط محروم و دوردست شروع شود و یا نسبت بین تخصیص منابع به مناطق محروم و شهرهای بزرگ متناسب شود، مشکلات حل خواهد شد.

جعفری گفت: آنچه امروز بسیج و سپاه در حال انجام آن هستند، نوعی کمک به دولت در انجام وظایفش است.

وی اضافه کرد: اگر مطالبه گری از دستگاه‌های اجرایی کشور در دستور کار قرار نداشته باشد، محرومیت زدایی سرعت نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانیم:

افتتاح نمایشگاه محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه

فرمانده سپاه با بیان اینکه باید به عنوان بلندگوی مردم محروم از دستگاه‌های دولتی مطالبه گری کنیم، گفت: اگر این مطالبه گری را به شکل هنرمندانه در رسانه‌های محلی منعکس کنیم، دستگاه‌های اجرایی پای کار خواهند آمد.

جعفری خاطرنشان کرد: اقدامات سپاه از بودجه‌های محدود خود که ناشی از صرفه جویی است انجام می‌شود و با این سرمایه هرچه هم تلاش کنیم محرومیت برطرف نخواهد شد و حتماً باید دولت و دستگاه‌های اجرایی پای کار بیایند.

وی توانمندسازی مردم و اشتغال را دو موضوع بسیار مهم درجهت رفع محرومیت دانست و افزود: تأمین بازار، فروش محصولات یکی از کارهایی است که توسط قرارگاه‌های محرومیت زدایی منطقه‌ای می‌تواند به خوبی انجام شود.

فرمانده سپاه ادامه داد: اگر اقدامات محرومیت زدایی در سالهای آینده با سرعت بیشتر دنبال شود، می‌توانیم محرومیت در کشور را کمرنگ کنیم.

جعفری یادآور شد: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ٤٠ هزار پروژه محرومیت زدایی از ١٢ بهمن آغاز به کار خواهد کرد و این پروژه‌ها ظرف مدت ٤ تا ٦ ماه تکمیل می‌شوند.

وی تاکید کرد: اگر به منابع، ذخایر و روش‌های بومی خودمان متمرکز شویم، خیلی بهتر از وضع امروز می‌توانیم بر مشکلات فائق آییم و اقتصاد مقاومتی یکی از الگوهای مناسب در این زمینه است.

فرمانده سپاه گفت: در چهل سالگی انقلاب اسلامی با وجود همه دشمنی‌ها و تمرکز تلاش دشمنان برای جلوگیری از پیشرفت ایران، مردم ما ایستادند و مقاومت کردند و هر روز شاهد پیروزی‌های اهداف انقلاب اسلامی هستیم.

جعفری تصریح کرد: اگر فقط بخشی از این فشارها و توطئه‌هایی که به ایران وارد می‌شود به هر کشوری دیگری وارد شده بود از هم فرو می‌پاشید.

وی افزود: همه تلاش دشمنان این است که با عملیات روانی و حادثه سازی مانع انعکاس کارهای مثبت در کشور شوند که البته ضعف رسانه‌های خودی و ضعف گزارش دهی در داخل نیز در این موضوع دخیل است.

نظر شما