شناسهٔ خبر: 30633927 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سردار جعفري:

نيازمندي مناطق محروم را بايد از دستگاه‌هاي اجرايي مطالبه کنيم

صاحب‌خبر -
نيازمندي مناطق محروم را بايد از دستگاه‌هاي اجرايي مطالبه کنيم

خبرگزاري آريا- فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: بايد براي رفع نيازمندي‌هاي مناطق محروم، از دستگاه‌هاي اجرايي مطالبه‌گري کنيم تا تلاش‌ها براي رفع محروميت شتاب بيشتري بگيرد.
سرلشکر جعفري در مراسم رونمايي از 5 هزار و 400 پروژه محروميت زدايي نيروي زميني سپاه با بيان اينکه نيروي زميني سپاه با اقتداري بي نظير براي دفاع از مرزهاي کشور و انقلاب اسلامي در سخت ترين شرايط و سخت ترين مناطق کشور حضور دارد، اظهار کرد: تلاش هاي اين نيرو نتايج بسيار مفيدي داشته است. اگر اين تلاش ها نبود منطقه جنوب شرق و شمال غرب دچار ناامني مي شد.
به گزارش خبرگزاري آريا، وي ادامه داد: مأموريت نيروي زميني سپاه برقراري امنيت است، اما توجه اصلي ما در ماموريت‌ها، توجه به محرومان کشور است. قريب به 20 هزار بسيجي حقوق بگير در مرزهاي شمال غرب و جنوب شرق در حال کمک به سپاه هستند و اين به معناي مردمي کردن امنيت است.
فرمانده سپاه با بيان اينکه انسداد مرزها و توجه به مسائل آن طرف مرزها بايد با همکاري دولت انجام شود، گفت: محروميت زدايي نيز بايد با کمک دولت دنبال شود. براي رفع محروميت و فقر در کشور، بعد انقلاب اسلامي تلاش زيادي شده و فاصله فقرا و ثروتمندان کم شده است، اما باز هم محروميت در کشور وجود دارد. علت اينکه فقر و محروميت به چشم مي آيد اين است که رشد طبقه متوسط چشمگير بوده است. وقتي طبقه متوسط رشد مي کند، محروميت ها هم به چشم مي آيد، پس بايد تلاش شود که محروميت ها برطرف شود.
خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب معتقدند نبايد از اصطلاح توسعه استفاده شود زيرا ملاک ها و شاخص هاي توسعه درست نيست و معمولا شاخص هاي غربي در توسعه به کار گرفته مي شود. پس به جاي توسعه بايد بگوييم پيشرفت اسلامي.
وي همچنين بيان کرد: سپاه در محروميت زدايي به دولت کمک مي کند. در کنار محروميت زدايي، اگر مطالبه گري از دستگاه هاي اجرايي انجام نشود، محروميت زدايي سرعت نمي گيرد. بايد نيازمندي هاي مناطق محروم را از دستگاه هاي اجرايي مطالبه کنيم. بايد سراغ ادارات کل در شهرستان ها برويم يا نيازمندي ها را در رسانه ها انعکاس دهيم تا دستگاه هاي اجرايي پاي کار بيايند. محروميت زدايي از وظايف دولت است و ما از بودجه سپاه براي محروميت زدايي استفاده مي کنيم.
وي تاکيد کرد: بايد از مشارکت مردم هم بهره بگيريم و دنبال توانمندسازي مردم مناطق محروم باشيم تا آنها خودشان توليدکننده باشند. اگر روند محروميت زدايي با اين شتاب پيش برود، شاهد رفع نسبي محروميت خواهيم بود. حدود چهل هزار پروژه محروميت زدايي از دهه فجر امسال  شروع مي شود و در اواسط سال بعد به پايان مي رسد.
فرمانده کل سپاه با اشاره به اينکه در حال جنگ اقتصادي هستيم و تحريم ها بر کشور اثر گذاشته و مي گذارد، ادامه داد: اما اگر به نيروي انساني و توانمندي داخلي و کمک مردم متمرکز شويم، شرايط خيلي بهتري خواهيم داشت. اقتصاد مقاومتي و نگاه به داخل بايد دنبال شود تا مشکلات برطرف شود. در چهل سالگي انقلاب اسلامي، دشمن تمام تلاش خود را انجام مي دهد تا کشور ما پيشرفت نکند. آنها دنبال اين هستند تا انقلاب را ناکارآمد جلوه دهند، اما ايران اسلامي مقتدر بوده و مردم با وحدت سختي ها را تحمل مي کنند. وعده الهي است اگر در راه دين در برابر دشمنان ايستادگي کنيم، خدا به ما کمک مي کند.
وي افزود: دشمن همه امکانات خود را بسيج کرده تا پيشرفت هاي کشور خوب منعکس شود و با جنگ رواني و رسانه اي، مانع انعکاس پيشرفت هاي کشور مي شود، البته ضعف رسانه هاي داخلي و ضعف گزارش دهي به مردم وجود دارد. اگر پيشرفت ها همراه با عدالت بود، محروميت فعلي هم وجود نداشت، اما به هر حال کشور پيشرفت هاي چشمگيري داشته است.
بر اساس اين گزارش، پروژه هاي محروميت زدايي از طريق ويدئو کنفرانس در مناطق مختلف کشور به بهره برداري رسيد. همچنين سرلشکر جعفري و سردار پاکپور فرمانده نيروي زميني سپاه از نمايشگاه اشتغال زايي و محروميت زدايي بازديد کردند.

نظر شما