شناسهٔ خبر: 30527539 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در شوراي عالي ترافيك كشور

سياست‌هاي پدافند غيرعامل در طرح‌هاي جامع حمل و نقل و ترافيك شهري تصويب شد

معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزير كشور و رئيس شورايعالي هماهنگي ترافيك شهرهاي كشور از بررسي و تصويب سياستهاي پدافند غيرعامل در طرح هاي جامع حمل و نقل و ترافيك شهرهاي كشور در جلسه اخير اين شورا خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی جمالی نژاد با بیان خبر فوق گفت: با توجه به سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظلله العالی) در خصوص لحاظ مولفه های پدافند غیرعامل در تمامی برنامه ریزی ها و طراحی ها و با توجه به اهمیت طرح های جامع حمل و نقل و ترافیک در نظم دهی و سهولت بهره گیری از سامانه های حمل و نقلی موجود در شهرها و تردد هرچه بهتر شهروندان در معابر شریانی و عمومی شهرها و بر اساس درخواست رسمی سازمان پدافند غیرعامل مبنی بر لحاظ موضوعات پدافندی در این طرح ها، این موضوع در دستور کار شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع، نظرات دستگاههای ذیربط در این خصوص اخذ و ابعاد مختلف موضوع در جلسات متعدد کمیته فنی شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور مطرح و بررسی شد.

جمالی نژاد افزود: در جلسه 19دی شورایعالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور مقرر شد در هر شهر با توجه به مخاطرات طبیعی و تهدیدات احتمالی موجود، تقاضاهای محتمل برآورد گردیده و در طرح های جامع حمل و نقل و ترافیک لحاظ گردد.

وی اضافه کرد: بر این اساس پیش بینی تقاضاهای مبتنی بر تخلیه اضطراری شهرها در مواقع ضروری و اسکان موقت از جمله مهمترین برنامه هایی است که می بایست در طرح های جامع حمل و نقل و ترافیک مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما