شناسهٔ خبر: 30525285 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

شرح خدمات مطالعات تفصيلي حمل و نقل همگاني يكپارچه شهري و حومه و امكان سنجي ريلي در شورايعالي ترافيك كشور تصويب شد

معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزير كشور و رييس شوراي عالي هماهنگي ترافيك شهرهاي كشور از تصويب شرح خدمات مطالعات تفصيلي حمل و نقل همگاني يكپارچه شهري و حومه و شرح خدمات مطالعات امكان سنجي ريلي شهري در جلسه اخير اين شورا خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومي وزارت کشور، مهدي جمالي نژاد ضمن اعلام خبر افزود: بنا به پيشنهاد سازمان برنامه و بودجه و با بررسي هاي صورت گرفته در كميته فني شورايعالي هماهنگي ترافيك شهرهاي كشور، شرح خدمات مذكور كه در پوشش نيازمنديهاي شهروندان در بهره گيري از سامانه هاي حمل و نقلي تاثير زيادي دارد در يكصد و چهل و هشتمين جلسه اين شورا كه 19دي تشكيل شد، به اتفاق آرا به تصويب رسيد.

وي در ادامه اظهار كرد: شرح خدمات طرح جامع حمل و نقل و ترافيك شهري و حومه يك طرح مادر در اين حوزه است كه پيش از اين در شوراي عالي هماهنگي ترافيك شهرهاي كشور تصويب شده و تمامي انواع حمل و نقل در شهرها را شامل مي شود ولي اين طرح كه در آن به كليات موضوع پرداخته شده براي عملياتي شدن نيازمند انجام مطالعات تفصيلي مي باشد.

رييس شوراي عالي هماهنگي ترافيك شهرهاي كشور افزود: منطبق با قانون حمايت از سامانه هاي ريلي مصوب سال 1386مجلس شوراي اسلامي، كه به موجب آن شهرهاي بالاي يك ميليون نفر جمعيت كه طرح جامع حمل و نقل آنها كريدورهاي ريلي لازم براي آن شهر را پيشنهاد مي دهد، لازم است تا بر اساس مطالعه با جزئيات كامل به بررسي سناريوهاي مختلف و تدقيق مسير ريل و چگونگي جزئيات اجراي آن بپردازد.

جمالي نژاد گفت: بر اساس مصوبه جلسه 19دي شوراي عالي هماهنگي ترافيك شهرهاي كشور، احداث مسيرهاي ريلي در شهرهاي داراي مجوز، ضابطه مند شد و همچنين در شهرهايي كه نياز به حمل و نقل ريلي ندارند در بخش حمل و نقل همگاني، يكپارچگي لازم بين سامانه هاي اتوبوسراني و تاكسيراني جهت پوشش دادن تقاضاي شهر به وجود خواهد آمد.


همچنین معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزير كشور و رئيس شورايعالي هماهنگي ترافيك شهرهاي كشور از بررسي و تصويب سياستهاي پدافند غيرعامل در طرح هاي جامع حمل و نقل و ترافيك شهرهاي كشور در جلسه اخير اين شورا خبر داد.

 مهدی جمالی نژاد با بيان خبر فوق گفت: با توجه به سياستهاي ابلاغي مقام معظم رهبري (مدظلله العالي) در خصوص لحاظ مولفه هاي پدافند غيرعامل در تمامي برنامه ريزي ها و طراحي ها و با توجه به اهميت طرح هاي جامع حمل و نقل و ترافيك در نظم دهي و سهولت بهره گيري از سامانه هاي حمل و نقلي موجود در شهرها و تردد هرچه بهتر شهروندان در معابر شرياني و عمومي شهرها و بر اساس درخواست رسمي سازمان پدافند غيرعامل مبني بر لحاظ موضوعات پدافندي در اين طرح ها، اين موضوع در دستور كار شوراي عالي هماهنگي ترافيك شهرهاي كشور قرار گرفت.

وي اضافه كرد: با توجه به اهميت موضوع، نظرات دستگاههاي ذيربط در اين خصوص اخذ و ابعاد مختلف موضوع در جلسات متعدد كميته فني شوراي عالي هماهنگي ترافيك شهرهاي كشور مطرح و بررسي شد.

جمالي نژاد افزود: در جلسه 19دي شورايعالي هماهنگي ترافيك شهرهاي كشور مقرر شد در هر شهر با توجه به مخاطرات طبيعي و تهديدات احتمالي موجود، تقاضاهاي محتمل برآورد گرديده و در طرح هاي جامع حمل و نقل و ترافيك لحاظ گردد.

وي اضافه كرد: بر اين اساس پيش بيني تقاضاهاي مبتني بر تخليه اضطراري شهرها در مواقع ضروري و اسكان موقت از جمله مهمترين برنامه هايي است كه مي بايست در طرح هاي جامع حمل و نقل و ترافيك مورد توجه قرار گيرد.

برچسب‌ها:

نظر شما