شناسهٔ خبر: 30431408 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ناهمسو شدن نرخ دلار و طلا مربوط به نوسان روزهاي آخر سال ميلادي بود

صاحب‌خبر -

 رئيس کميسيون تخصصي طلا و جواهر اتاق اصناف گفت : داد و ستدها با اطمينان کامل انجام مي‌شود و بازار با مازاد عرضه و تقاضا روبه رو نيست و تقريبا اين دو نيروي بازار با هم برابر هستند از همين روي ميزان حباب سکه در پنج روز اخير تقريبا ثابت بوده است

محمد کشتي آراي در گفت‌وگو با ايلنا در مورد آخرين وضعيت بازار طلا و سکه گفت: در روزهاي اخير نوسانات اندک نرخ ارز از يک سو و تغييرات قيمت جهاني طلا باعث تغييرات جزئي در حد نيم درصد در قيمت طلا و سکه در داخل کشور شد. اما در شرايط کنوني وضعت بازار بگونه‌اي است که ثبات کامل در بازار حاکم است.

وي افزود: داد و ستدها با اطمينان کامل انجام مي‌شود و بازار با مازاد عرضه و تقاضا روبه رو نيست و تقريبا اين دو نيروي بازار با هم برابر هستند از همين روي ميزان حباب سکه در پنج روز اخير تقريبا ثابت بوده است.

کشتي آراي در مورد دليل ناهمسو بودن نرخ دلار و طلا در اواخر هفته پيش گفـت: طبق معمول در روزهاي آخر سال ميلادي شاهد نوسانات در بازارهاي مالي و افزايش قيمت جهاني طلا بوديم، به همين دليل افزايش‌هاي هفته اخير مربوط به نوسانات قيمت جهاني است و ما پيش بيني مي‌کرديم که از اين هفته ثبات در بازار باشد که همين طور هم شد.

وي در مورد آخرين نرخ انواع سکه گفت: در حال حاضر نرخ هر قطعه سکه تمام با طرح قديم سه ميليون و پانصد و پنجاه هزار تومان، هر قظعه سکه تمام با طرح جديد سه ميليون و ششصد و چهل هزار تومان، هر قطعه نيم سکه يک ميليون و هشتصد و نود هزار تومان، ربع سکه يک ميليون و صد و نود هزار تومان، سکه گرمي ششصد و پنجاه هزار تومان و هر گرم سکه طلاي 18 عيار نيز سيصد و سي و دو هزار تومان است.

لازم به ذکر است نرخ هر دلار آمريکا همانند روزهاي اخير روند تقريبا باثباتي را در کانال ده هزار تومان طي مي‌کند به طوري‌که نرخ فروش هر دلار آمريکا در صرافي‌ها در محدوده ده هزار و ششصد تا ده هزار و هفتصد و سي تومان است. همچنين نرخ فروش هر يورو نيز دوازده هزار و پانصد و پنجاه تومان است.

نظر شما