شناسهٔ خبر: 30289037 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هفته نامه لوموند در روزهای پایانی سال جنجال آفرید

تهران - ایرنا - در حالی که رئیس جمهوری فرانسه خود را برای نطق سنتی و سالیانه خطاب به مردم این کشور آماده می کند، چاپ عکسی از وی در مجله هفتگی پرتیراژ لوموند، جنجال آفرید.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری مجله لوموند، در اوج تظاهرات و ناآرامی های فرانسه که حتی در روزهای پایانی سال نیز همچنان ادامه دارد، هفته نامه لوموند روز گذشته (شنبه) با انتشار تصویری جنجال آفرین، 'امانوئل مکرون' را با آدولف هیتلر مقایسه کرده بود.
این اقدام هفته نامه لوموند واکنش تند بسیاری از سیاستمداران فرانسوی را به همراه داشت.
واکنش تند محافل سیاسی فرانسه، سردبیر مجله هفته نامه لوموند را بر آن داشت تا از رئیس جمهوری فرانسه عذرخواهی کند.
وی گفت: 'ما از همه خوانندگان عذرخواهی می‌کنیم که برداشتی نادرست درباره مقایسه رئیس جمهوری با رهبر رایش سوم برایشان پیش آمده است. طرح عکس روی جلد، پیش تر نیز ً طراحی‌های مشابهی با همین مضمون داشته و او هرگز منظور خاصی را در شرایط حساس کنونی نداشته است.
مجله 'نوول ابسرواتور' فرانسه نیز با چاپ عکسی از مکرون که بر صورت آن سیم خاردار کشیده شده است، نوشت: 'به کشور مدافع حقوق بشر خوش آمدید.'
چاپ این عکس در حالیست که جلیقه زردهای فرانسه اعلام کرده اند فردا (دوشنبه) در آستانه سال نوی میلادی، در خیابان شانزه لیزه تظاهراتی گسترده را انجام خواهند داد.
مکرون هفته گذشته در حالی که جنبش اعتراضی جلیقه زردها تقریبا به کاخ ریاست جمهوری وی رسید، امتیازاتی شامل پرداخت اضافه کاری عاری از کسر مالیات و ثابت نگهداشتن قیمت برق و گاز در زمستان سال جاری را ارائه داد.
با این وجود، بسیاری از فرانسوی ها همچنان از رهبری تجارت طلبانه وی سرخورده اند و به اعتراض و برپایی موانع جاده ای ادامه می دهند.
به گزارش ایرنا، جنبش جلیقه زردهای فرانسه که هدف اولیه اش اعتراض به اعمال مالیات بر سوخت بود، اندک اندک گسترش یافت تا زمینه خشم فرانسوی ها از سیاست های اقتصادی مکرون را فراهم کند.
جنبش جلیقه زردها به تدریج به خشونت گرائیده است. از زمان شکل گیری این جنبش اعتراضی در اواسط ماه گذشته میلادی، 10نفر عمدتا در سوانح ترافیکی جان باخته اند.
اعتراض های فرانسه به رشد اقتصادی در این کشور لطمه زده است. بسیاری از مغازه داران خرده فروش، مغازه هایشان را با نزدیک شدن به کریسمس و خشونت بار بودن اعتراض ها بسته اند.
اروپام**9041**2040

نظر شما