شناسهٔ خبر: 30261406 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بسته خبری تئاتر/ ۸ دی ۹۷

آثار برگزیده اجرا در مسابقه تئاتر ايران یک و دو معرفی شدند

بیست و دو نمایش صحنه‌ای مسابقه تئاتر ایران (یک) و چهارده نمایش مسابقه صحنه‌ای ایران (دو) برای اجرا در جشنواره فجر مشخص شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، ۱۴ نمایش به بخش مسابقه تئاتر صحنه‌اى ایران(دو) جشنواره فجر راه یافتند. گروه انتخاب این بخش متشکل از رویا تیموریان، کوروش نریمانى و رضا مهدى زاده با توجه به آثار هنرمندان با تجربه و شناخته شده که نمایش‌هاى آنان از مهر ماه ۹۶ تا انتهاى مهرماه ۹۷ به صحنه رفته اند، ۱۴ نمایش را شایسته راه یابى به مرحله نهایى دانسته‌اند.

اسامى این نمایش‌ها به ترتیب حروف الفبا به این شرح است: «استرالیا» به کارگردانی پیمان کریمی از اصفهان، «افرا یا روز می‌گذرد» به کارگردانی سهیل ساعی از تهران، «بازگشت» به کارگردانی احسان ملکی راد خرم اباد لرستان، «بازگشت به خانه» به کارگردانی محمد شاکری از بجنورد خراسان شمالی، «تناسخ، سه تا سی و پنج تومن» به کارگردانی امیرعلی نبویان از تهران 

«خدایگان» به کارگردانی رحمت امینی از تهران، «دام» به کارگردانی اسماعیل موحدی از اصفهان، «زندگی در تئاتر» به کارگردانی محمد برهمنی از تهران، «سانتی متر» به کارگردانی مرتضی شاه کرم از تهران، «سر میز شام» به کارگردانی محمد جواد صرامی از اصفهان، «شازده کوچولو» به کارگردانی مصطفا قربان پور از تهران، «دریاچه قو» به کارگردانی رضا صابری از مشهد خراسان رضوی، «گزارشی مرگبار از فصل سیاه خواب خوانی زنی که بر جسد کالبد مرده اش ایستاده متولد می شود» به کارگردانی جواد صداقت از بوشهر و «نطفه در بند» به کارگردانی کاوه نور محمدی از خرم اباد لرستان. همچنین به اسامی اعلام شده سهمیه  آثار میهمان و استانی افزوده خواهد شد.

*بیست و دو نمایش به مسابقه تئاتر ایران (یک) راه یافتند

بیست و دو نمایش به بخش مسابقه تئاتر صحنه‌اى ایران (یک) سى و هفتمین جشنواره بین‌المللى تئاتر فجر راه پیداکردند.گروه انتخاب این بخش مرکب از: نسیم ادبى، کیومرث مرادى و محمد مساوات با توجه به آثار متقاضی ثبت نام شده در این بخش، ۲۲ اثر را شایسته راه یابى به مرحله نهایى دانسته اند.

اسامى بیست و دو نمایش راه یافته به ترتیب حروف الفبا به این شرح است: «از خط زرد فاصله بگیرید» به کارگردانی رضا رشادت از تهران، «آقا محمد خان» به کارگردانی نوید معمار از تهران، «آنشرلی با موهای خیلی قرمز» به کارگردانی امیر بهاور اکبرپور دهکردی از شهرکرد چهارمحال بختیاری، «اهالی هوا» به کارگردانی دایانا (مریم) فتحی رسگانی از تهران، «جعبه» به کارگردانی علیرضا وحدی از رشت گیلان، «راز بقا» به کارگردانی سید صالح علوی زاده از تهران

«سردسیر» به کارگردانی مصطفی ابهری مارشک از مشهد خراسان رضوی، «سرزمین‌های شمالی» به کارگردانی شیما عرب از تهران، «فرایند» به کارگردانی علی کرسی زر از تهران، «فیل در تاریکی» به کارگردانی مهرداد مصطفوی از تهران، «قضیه» به کارگردانی سجاد امیر مجاهدی از تهران، «لانچر۵» به کارگردانی مسعود صرامی و پویا سعیدی از تهران، «لنگ ظهر» به کارگردانی رسول کاهانی از تهران، «ما داریم از این خونه می‌ریم» به کارگردانی حسین اکبرپور از مشهد، «مده آ» به کارگردانی ندا قاسمیان از تهران، «مرد شده» به کارگردانی آسو بهاری از تهران

«مرگ و دوشیزه» به کارگردانی سینا راستگو از تهران، «مقدس» به کارگردانی سعدی محمدی عبد از تهران، «ناگهان همه برمی خیزند به آوازی دیگر»به کارگردانی سعیده آجربندیان از تهران، «نقاشی اشر» به کارگردانی فریبرز کریمی از تهران، «هار» به کارگردانی حسین پوریانی فر از تهران، «ویتسک» به کارگردانی سینا احمدی از تهران. همچنین به اسامی اعلام شده سهمیه آثار میهمان و استانی افزوده خواهد شد.

سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند از ۲۲ بهمن تا ۴ اسفندماه ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد.

*گروه تئاتر مهر به اروپا و آمریکا می‌رود

گروه تئاتر مهر  تور زمستانی خود را با حضور نمایش «سالگشتگی» در بیست وپنجمین دوره فستیوال بین المللیسانتیاگو در شیلی (Festival Internaciona Santiago a Mil) آغاز خواهد کرد. «سالگشتگی» از سوم ژانویه به مدت سه شب در کنار گروه هایی از آلمان، بلژیک، برزیل، آرژانتین، کلمبیا، استرالیا و ...اجرا خواهد شد.سپس گروه تئاتر مهر نمایش «بی تابستان» را در روزهای یازدهم و دوازدهم ژانویه در فستیوال (Les vegamondes) در شهر مولوز کشور فرانسه اجرا خواهد کرد و در ادامه، روزهای ۱۶ و ۱۷ ژانویه همین نمایش را در شهر بازل کشور سوئیس به روی صحنه می برد و سرانجام با اجرای همین نمایش در روز های ۱۹و ۲۰ ژانویه در شهر لاشادوفن کشور سوئیس به تور زمستانی خود در خارج از کشور پایان می دهند.همچنین گروه تئاتر مهر در تدارک اجرای نمایش‌های خود در تهران تا پیش از پایان سال است.

*اجرای نمایش «شاه لیر» در تئاتر شهر به پایان رسید

نمایش «شاه لیر» به تهیه کنندگی و کارگردانی مسعود دلخواه جمعه شب ششم دی ماه در میان استقبال قابل توجه تماشاگران به اجرای خود در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر پایان داد.

مسعود دلخواه کارگردان نمایش در آخرین شب از اجرای این اثر نمایشی که با حضور سعید اسدی مدیر مجموعه تئاتر شهر همراه بود، خطاب به تماشاگران گفت: خوشبختانه مدیریت مجموعه تئاتر شهر هرکاری را باید در این پروژه انجام می‌داد را به طور کامل انجام داد و من همین جا از سعید اسدی به جهت تمام حمایت هایی که از اثر ما انجام داد قدردانی می‌کنم. به هر حال ما با حضور شما بارسنگینی را به دوش کشیدیم. پس «به امید روزگاری خوش تر با باری سبک تر بر شانه هایمان».

قدردانی از گروه اجرایی نمایش توسط مسعود دلخواه و اهدای یکی از پوسترهای برگزیده نمایشگاه پوستر نمایش «شاه لیر» به سعید اسدی مدیر مجموعه تئاتر شهر از بخش های مختلف اجرای پایانی نمایش «شاه لیر» در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر بود. این در حالی است که پس از پایان مراسم سعید اسدی نیز با اهدای دسته گلی نمادین از گروه اجرایی نمایش «شاه لیر» قدردانی کرد.

*نمایش «دهکده هاپوخان» به دلیل استقبال مخاطبان تمدید شد

نمایش عروسکی «دهکده هاپوخان» به کارگردانی حسین عالم بخش که از اول آذر ماه در فرهنگسرای گلستان اجرای خود را آغاز کرده بود، به دلیل استقبال مخاطبان تمدید شد. نمایش «دهکده هاپوخان» در دور جدید اجرای خود به مدت بیست روز دیگر صبح ها ویژه مدارس و شب ها برای عموم اجرای خود را در تماشاخانه سرو ادامه خواهد داد.

اجرای این اثر نمایشی، توسط گروه فرهنگی هنری حواریون و بر اساس نوشته مرحوم ناصر فروغ و بازنویسی و کارگردانی حسین عالم‌بخش صورت گرفته است.

*افتتاحیه «نیمه فرشته» با نسیم ادبی

نمایش «نیمه فرشته» به کارگردانی علیرضا یاری اجرایش را امشب با حضور نسیم ادبی، هنرمند تئاتر،سینما و تلویزیون ساعت 21 در تئاتر باران آغاز می‌کند.

این نمایش درباره ماهیت انسانی و تفکرات و اندیشه‌های او اجرا می‌شود. بازیگران نمایش نازنین بهرامی و تایماز گلشن هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما