شناسهٔ خبر: 67556280 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

توسط انتشارات جمکران انجام شد؛

داستان «ملاقات در جزیره» در بازار نشر

فاطمه میرزا جعفری

کتاب «ملاقات در جزیره» نوشته نجمه جوادی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «ملاقات در جزیره» نوشته نجمه جوادی به تازگی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و روانه بازار نشر شده است. این‌کتاب دربرگیرنده زندگینامه داستانی سردار شهید مصطفی یوسفی، از رزمندگان لشکر ۱۷ علی بن ابی طالب است.

سردار شهید مصطفی یوسفی جوانی روستازاده که همراه خانواده به شهر قم مهاجرت و در جریان وقایع پیروزی انقلاب اسلامی ایران در این شهر همراه با دیگر مردم انقلابی شهر قم بر علیه رژیم پهلوی مبارزه می‌کند. با پیروزی انقلاب اسلامی و شروع جنگ تحمیلی عازم جبهه شده و به دلیل زیرکی و رازداری به عضویت واحد اطلاعات عملیات سپاه قم در می‌آید.

«ملاقات در جزیره» زندگینامه داستانی این شهید کمتر شناخته شده است. شهیدی که وجب به وجب مناطق عملیاتی را برای دیگران شناسایی می‌کرد، اما از سر اخلاص تا توانست عکسی از خود باقی نگذاشت. «ملاقات در جزیره» روایت داستانی زندگی شهید مصطفی یوسفی است که تا نام امام زمان (عج) را می‌شنید، اشک‌هایش جاری می‌شد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

مصطفی هروقت تنها بود، برای خودش روضه می‌خواند. چشم‌هایش همیشه از شدت خستگی و اشک‌های شبانه قرمز بود. محسن که سوار شد، از او خواست تا کمی برایش از امام‌زمان (عج) بگوید و روضه‌ای هم بخواند. محسن سرش را گذاشت روی دوش او و شروع کرد به خواندن. مصطفی انگار دنبال بهانه بود. فقط اشک می‌ریخت و امام‌زمان (عج) را صدا می‌زد. علاقه عجیبی به ایشان داشت...

این کتاب با ۲۵۶ صفحه و قیمت ۱۸۰ هزار تومان عرضه شده است.

آیین رونمایی از این کتاب فردا دوشنبه ۱۸ تیر از ساعت ۱۷ با حضور خانواده شهید یوسفی و جمعی از همرزمان وی در انتشارات کتاب جمکران برگزار می‌شود.

نظر شما