شناسهٔ خبر: 30221070 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اعلام ویژه برنامه های سالروز حماسه 9 دی در مشهد

حماسه نهم دی، سالروز "بصیرت و میثاق امت با ولایت" و نماد بصیرت و استقلال طلبی ملتی است که برای حفظ اصول انقلاب و اسلام ایستادند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی امروز در نشست خبریاعلام ویژه برنامه های سالروز حماسه  9 دی در مشهد اعلام ویژه برنامه های روز 9 دی گفت: حماسه نهم دی، سالروز "بصیرت و میثاق امت با ولایت" روز غلبه جنود الهی بر جنود شیطان و نماد بصیرت و استقلال طلبی ملتی است که برای حفظ اصول انقلاب و اسلام ایستادند.

حجت الاسلام سلطانی  با اشاره بر برگزاری مراسم راهپیمایی سالروز 9 دی افزود: مراسم راهپیمایی روز 9 دی امسال ساعت هشت و 30 دقیقه یکشنبه از میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی برگزار می شود و در این راهپیمایی پس از اجتماع مردم در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت امام رضا (ع)، حجت الاسلام سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی، سیاسی فرماندهی معظم کل قوا سخنرانی خواهد کرد.

وی گفت: برگزاری نشست "حماسه انقلابی 9  دی" با حضور آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در روز پنجشنبه هفته جاری در مدرسه عالی نواب و همایش بزرگ پرچمداران بصیرت با حضور طلاب و روحانیان و خانواده‌ های آنان عصر همان روز در مجتمع آیه های مشهد از دیگر برنامه های پاسداشت حماسه  9 دی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: برگزاری همایش طلاب علوم دینی و دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی در روز یکشنبه هفته آینده در مدرسه عالی نواب، همایش بصیرت ‌افزایی با حضور مسئولان شورای هیات های مذهبی و مسئولان استانی و تجلیل از خادمان اهل بیت (ع) در روز پنجشنبه این هفته در حسینیه امام خامنه ای اداره کل اوقاف و امور خیریه استان از دیگر برنامه های پاسداشت حماسه  9 دی در مشهد است.

حجت الاسلام محمد سلطانی با اشاره به آغاز برنامه های بصیرت افزایی آستان قدس رضوی از اول دی‌ در حرم رضوی گفت: این آستان مقدس از 10  دی تا 22 بهمن برنامه هایی را با عنوان "چله انقلاب" در قالب نشستهای تخصصی با موضوع پرسمان ‌های نهم دی، دعوت از سخنرانان مطرح کشور و ایراد سخنرانی بین زائران، دوره آموزشی تبیین گفتمان انقلاب اسلامی، هم اندیشی ائمه جماعات، سخنرانان و مداحان حرم مطهر رضوی، برگزار می کند.

وی گفت: مسابقه کتابخوانی سپاه امام رضا (ع)، با موضوع بصیرت انقلابی، همایش "خط روشنگری" با موضوع جریان شناسی و راهبرد مهار فتنه از صدر اسلام تاکنون، جلسات سخنرانی درباره  حماسه نهم دی در مساجد و حسینیه های شاخص شهر مشهد، نواختن زنگ بصیرت در مدارس، تجلیل از خانواده های شهدای نهم و دهم دی ، توزیع اقلام تبلیغی ویژه راهپیمایی نهم دی از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای پاسداشت سالگرد حماسه نهم دی در مشهد  با هماهنگی دستگاه های اجرایی و رسانه های مختلف  است.

شعبات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در همه شهرستان های استان نیز مراسم مشابهی به مناسبت پاسداشت حماسه نهم دی برگزار می کند.

حضور عاشورایی مردم ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی نهم‌ دی  سال 1388، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زرینی در افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی به حساب می آید.

نظر شما