شناسهٔ خبر: 30105230 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حذف منافع غرب دلیل تقابل با انقلاب اسلامی

خبرگزاری صداوسیما

امام جمعه شهر لیکک از دست رفتن منافع غرب را دلیل تقابل آن‌ها با انقلاب اسلامی دانست.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، امام جمعه شهر لیکک با اشاره به خروش ملت در روز نهم دی گفت : مهمترین اتفاق و پدیده قرن بیستم پیدایش و پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری حضرت امام خمینی( ره ) بود. 
حجه الاسلام افروغی افزود : تا قبل از انقلاب اسلامی ایران هیچ انقلابی بدون تکیه بر غرب و شرق به پیروزی نرسید و امام با نفی طاغوت، اندیشه های غربی و مادی‌گرایی زمینه پیروزی انقلاب و این امر مهم را بدون حمایت ابرقدرتها پایه‌گذاری کرد. 
وی ادامه داد: تشکیل حکومت اسلامی یکی از آرزوهای مهم معصومین بود که مقدمه آن با محوریت ولایت فقیه با پیدایش نظام اسلامی اتفاق افتاد. 
حجه الاسلام افروغی اضافه کرد: با پیدایش نظام اسلامی جهان غرب به دلیل از دست دادن منافع خود، به مقابله با انقلاب پرداخت. 
وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی افزود: اقتدار ایران اسلامی، الگو پذیری مردم مسلمان و حتی اروپاییان از انقلاب ، بالا رفتن نرخ سواد، افزایش خیره‌کننده تعداد دانشجویان، پیشرفت علم پزشکی، حفظ مرزهای کشور در تمام ابعاد، دسترسی به علم نانو و سلول‌های بنیادی، افزایش 6 برابری راه های کشور تنها گوشه ای از دستاوردهای انقلاب اسلامی است. 
امام جمعه شهر لیکک بیان کرد: بزرگترین مشکل کشور افراد خود فروخته است که بعضی از مدیریت ها را در اختیار دارند و غرب را ناجی کشور می‌دانند.
وی اضافه کرد: طراحان فتنه 88 از خروش ملت در 9 دی ماه درس عبرت نگرفتند و همچنان با بی بصیرتی در تلاش برای انزوا و شکست انقلاب هستند اما بدون شک انقلاب از این گردنه سخت نیز عبور خواهد کرد. 
حجه الاسلام افروغی گفت: سید فتنه، میرفتنه و شیخ فتنه از نظام، خون شهدا و امنیت و اقتدار کشور مهم تر نیستند و بدون پذیرش قانون فریب خوردند که ملت ایران راه خود را در نهم دی ماه با بصیرت تمام از سران و اصحاب فتنه جدا کردند. 
وی در ادامه با دعوت همه مردم و مسئولان برای شرکت در مراسم نهم دی گفت: شرکت نکردن مسئولان در مراسم نهم دی ماه نشانه بی بصیرتی آنان است. 
حجه الاسلام افروغی با اشاره به ضروری بودن فراهم کردن شرایط ازدواج جوانان گفت: یکی از موارد مهمی که در شهرستان ما مشاهده می‌شود، محدودیت در جاری شدن صیغه عقد قبل از عروسی از طرف خانواده هاست. 
وی ادامه داد: خانواده ها در ابتدای شروع زندگی برای تهیه جهیزیه سخت گیری نکنند تا در ابتدای راه، زمینه بدهی و احیانا طلاق را فراهم ننمایند. 
خطيب جمعه شهر لیکک گفت : تأخیر در ازدواج بخاطر فوت بستگان یکی از رسم‌های اشتباه است.

نظر شما