شناسهٔ خبر: 30018054 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شاید جام‌بزرگ به مسابقات جهانی مونیخ برسد

اینانلو: نسبت به المپیک قبل ورزشکارانی جوان و با تجربه داریم/ مشکل فشنگ را با اردوی هانوفر حل می‌کنیم

سرمربی تیم ملی تفنگ ایران گفت: تیم ما آمادگی کامل دارد و ورزشکاران نسبت به المپیک ریو با تجربه‌تر و جوان‌تر هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، دور دوم تمرینات تیم ملی تفنگ ایران از روز دوشنبه با حضور ۱۱ تیرانداز آغاز می‌شود.

ملی‌پوشان کشورمان خود را برای مسابقات کسب سهمیه المپیک آماده می‌کنند که قرار است اوایل اسفند در هند برگزار شود.

ابراهیم اینانلو سرمربی تیم تفنگ ایران در گفت‌وگو با فارس درباره شرایط ورزشکاران کشورمان اظهار داشت: دور دوم تمرینات از امروز دوشنبه آغاز می‌شود که تعداد ورزشکاران نسبت به اردوی قبل کمتر شده است. در اردوی قبلی تعدادی از جوانان را دعوت کردیم تا در تفنگ سه وضعیت تمرین کنند اما حالا نزدیک مسابقات شده به منظور کیفیت بالا ۱۱ ورزشکار دعوت شده‌اند که بهترین نمرات آنها از اول سال تا الان لحاظ شده است.

*مشکل فشنگ را با اردوی هانوفر حل می‌کنیم

وی افزود: این اردو تا ۷ دی ادامه دارد، پس از آن ورزشکاران استراحت می‌کنند و تمرینات بعدی پیوسته تا مسابقات هند ادامه خواهد داشت. برای حل شدن مشکل فشنگ پیش‌بینی کردیم اواسط بهمن‌ماه در هانوفر اردو چند روزه‌ای را برگزار کنیم، سپس به تهران برگشته و بعد راهی هند شویم. برای کسب سهمیه المپیک می‌توانیم ۱۲ ورزشکار را اعزام کنیم تا هم در تفنگ بادی و هم خفیف شرکت کنند اما بعضی از ورزشکاران ما مثل مهیار صداقت در هر دو ماده خوب هستند.

*شاید جام‌بزرگ به مسابقات جهانی مونیخ برسد

سرمربی تیم ملی تفنگ ایران در خصوص وضعیت مه‌لقا جام‌بزرگ و وضعیت آسیب‌دیدگی این تیرانداز عنوان کرد:‌ او فعلاً فیزیوتراپی می‌کند. در اردوی قبلی هم اسم دادیم اما شرایطش خوب نیست اگر بتواند شاید در مسابقات کسب سهمیه مونیخ در خردادماه شرکت کند.

*نسبت به المپیک قبل ورزشکارانی جوان و با تجربه داریم

اینانلو در پاسخ به این سؤال که فکر می‌کنید در مسابقات هند سهمیه المپیک بگیریم یا خیر، تصریح کرد: این موضوع به آمادگی‌مان ربط دارد. از هر نظر می‌گویم تیم ما خوب است، نفرات نسبت به المپیک قبل جوان‌تر و با تجربه‌تر هستند اما کسب سهمیه فقط به شرایط تمرینی ارتباط دارد. هر چقدر اردوهای داخلی مناسب باشد و ما بتوانیم در تورنمنت‌ها‌یی که نزدیک به مسابقات کسب سهمیه برگزار می‌شود شرکت کنیم، آمادگی‌مان هم بیشتر خواهد شد. چند تورنمنت قرار است در اروپا اوایل ژانویه برگزار شود، بعد از آن ورزشکاران راهی هند می‌شوند. ما این کار را در زمان لازلو تا حدود انجام می‌شد اما الان به خاطر گرانی ارز و مشکلات مالی کمتر شده است. بدون مسابقات و اردوها نمی‌توان به مسابقات کسب سهمیه رفت.

وی در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر مشکل فشنگ به چه صورت است، تصریح کرد: فعلاً تمرینات خشک در خفیف انجام می‌دهیم و مجبوریم شبیه‌سازی اسکت را در سطح  آمادگی نگه داریم تا بتوانیم در اردوی هانوفر تیر بزنیم. برای مسابقات هند هم از آنجا فشنگ می‌آوریم.

انتهای پیام/

نظر شما