شناسهٔ خبر: 29943398 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر بهداشت یمن: ائتلاف متجاوز همچنان خون مردم را می ریزد

تهران - ایرنا - وزارت بهداشت یمن با دروغ خواندن اظهارات مقام های ائتلاف متجاوز سعودی مبنی بر توقف حملات اعلام کرد که طی یک هفته اخیر که مذاکرات صلح یمن در سوئد جریان دارد، دستکم 15 یمنی کشته و 23 تن زخمی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه المسیره یمن، وزارت بهداشت یمن همچنین افزود: هنوز مذاکرات صلح در سوئد به پایان نرسیده اما ائتلاف سعودی همچنان به ریختن خون یمنی ها و شدت محاصره ادامه می دهد که خود منجر به وخیم تر شدن اوضاع انسانی و بهداشتی در این کشور شده است.
این وزارت خانه در بیانیه ای اعلام کرد: ائتلاف متجاوز با هواپیما ، ناو جنگی و توپخانه طی یک هفته از آغاز مذاکرات صلح سوئد، ه شده اند.
وی افزود: کل قربانیان حملات سعودی در هفته گذشته به 15 تن از جمله (هفت کودک و سه زن) و 23 زخمی (هشت کودک و پنج زن) رسیده است.
وزارت بهداشت یمن افزود: بی توجهی و سکوت نسبت به پایمال شدن خون یمنی ها از سوی ائتلاف متجاوز، حاوی پیامی به جامعه جهانی است که باید به صورت کاملا جدی و قاطع با کشورهای متجاوز برخورد شود.
این وزارت خانه یمنی با تمجید از عملکرد هیات مذاکره انصارالله، اعلام کرد که طرف مقابل، هیچ چشم انداز و هدف مشخصی ندارد.
این وزارت خانه از قدردانی هیات صنعا (انصارالله) برای پایبندی به موضوع بازگشایی فرودگاه صنعا قدردانی کرد، اقدامی که می تواند سهم بسزایی در کاهش رنج و درد بیش از 200 هزار بیمار و مجروح نیازمند سفر به بیرون از کشور برای درمان ، ایفا کند.
بیانیه وزارت بهداشت یمن درحالی منتشر می شود که ائتلاف سعودی یک هفته پیش از مذاکرات صلح در سوئد مدعی شد که به تمامی نیروهایش دستور توقف حملات را صادر کرده است.
چهارمین دور مذاکرات صلح یمن پنجشنبه گذشته با میانجیگری 'مارتین گریفیث' نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن در استکهلم سوئد آغاز شد.
ریاست هیات مذاکره کننده انصارالله را «محمد عبدالسلام» سخنگوی این جنبش و ریاست هیأت دولت مستعفی یمن (هیأت ریاض) را «خالد الیمنی» وزیر امورخارجه دولت عبدربه منصورهادی برعهده دارند.
شبس**9363** 1917

نظر شما