شناسهٔ خبر: 29886204 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل اداره فرهنگی شهرداری تهران:

جشنواره «امیرجاهد» ادای دین به دو مرد بزرگ ادبیات و موسیقی است

ابوالفضل رفیع با بیان اینکه امیرجاهد و محمد معین خدمات زیادی را در عرصه موسیقی و ادبیات انجام داده اند ، گفت: فکر می کنم برگزاری جشنواره ای با موضوع موسیقی می تواند ادای دینی به این دو مرد بزرگ ایران باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست «دومین جشنواره موسیقی امیرجاهد» صبح امروز دوشنبه 19 آذر ماه با حضور حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی، ابوالفضل رفیع، مدیر کل اداره فرهنگی شهرداری تهران، حمیدرضا عاطفی، دبیر هنری این جشنواره ، مهدی سبحانی، مدیر خانه موزه دکتر معین و استاد امیر جاهد و مهدی سباح بیدگلی، دبیر اجرایی این جشنواره در  «خانه موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد»  برگزار شد.

 

در این نشست «ابوالفضل رفیع» گفت: همان طور که می دانید که حوزه فعالیت فرهنگی در شهرداری تهران حوزه فعالیت های عمومی است . ما باید در جهت بسترهای فرهنگی کمک هایی را انجام دهیم در این راه ارتباط با انجمن های تخصصی و صنفی می تواند راهگشای خوبی در پیشبرد اهدافمان باشد. در حوزه موسیقی خانه موسیقی ایران یه مرجع دارای صلاحیت است که تاکنون همکاری های خوبی با دوستان داشته و از راهنمایی ها و هدایت های آنها بهره مند شدیم.

 

مدیرکل اداره فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به ویژه برنامه های این اداره در چهلمین سال پیروزی انقلاب گفت: فعالیت های مشارکتی شهرداری تهران با مجموعه های صنفی   مستمر است، امسال ما در چهل سالگی انقلاب اسلامی هستیم که بنا داریم برنامه های خوبی را در این زمینه برگزار کنیم به همین منظور تصمیم داریم به بهانه برگزاری جشنواره موسیقی امیر جاهد بخش ویژه ای را در این رویداد طراحی کنیم که می تواند فضای مناسبی را برای تببین نسبت موسیقی با انقلاب اسلامی ایجاد کند.

 

وی اظهار کرد:  بنده زمانی که معاون شهردار منطقه 14 بودم جلساتی را پیرامون این خانه در  این مجموعه داشتیم که قرار بود توسط وابستگان بزرگان به فروش برسد اما خوشبختانه با تعاملاتی که در شهرداری تهران اتفاق افتاد این خانه خریداری شد.

 

مدیرکل اداره فرهنگی شهرداری تهران خاطر نشان کرد: مرحوم امیر جاهد و محمد معین خدمات زیادی را در عرصه موسیقی و ادبیات انجام داده اند  و من فکر می کنم برگزاری جشنواره ای با موضوعیت موسیقی می تواند ادای دینی به این دو مرد بزرگ سرزمین ایران باشد.

 

ابوالفضل رفیع در پاسخ به سئوالی مبنی بر فقدان تفکیک وظایف اداره کل فرهنگی شهرداری تهران و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: ما در حوزه فعالیت های فرهنگی یک سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران که اداره فرهنگسراها را دنبال می کند یک ساختار هم در معاونت فرهنگی اجتماعی وجود دارد که با سیاستگزاری معاونت اجتماعی شهرداری تهران انجام می شود. البته که همکاری های مشترکی در این زمینه وجود دارد، اما هر کدام از این دو ساختار کاملا جدای از هم هستند.

وی خاطر نشان کرد:  من فکر می کنم نیاز کلان شهر تهران به فعالیت های هنری به گونه ای است که کمبود در آن احساس می شود و ما تلاش می کنیم طبق وظیفه مان از ظرفیت ها استفاده کرده و در جهت کشف استعدادهای حوزه موسیقی کارهایی را انجام دهیم.

 

دومین «جشنواره موسیقی امیرجاهد» به همت خانه موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد، همکاری خانه موسیقی ایران و اداره کل فرهنگی شهرداری تهران بهمن ماه سال جاری  برگزار شود.

نظر شما