شناسهٔ خبر: 29886202 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر«خانه موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد» مطرح کرد

مرکز ادبیات و موسیقی شرق تهران با حمایت خانه موسیقی فعال شد

مهدی سبحانی با بیان اینکه خانه موزه دکتر معین و امیرجاهد با حمایت خانه موسیقی به مرکز ادبیات وموسیقی در شرق تهران تبدیل شده است،گفت: این خانه یکی از مهم ترین محافل موسیقایی شهر بوده که بسیاری از هنرمندان آن را به عنوان یک مرکز مهم می شناسند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست «دومین جشنواره موسیقی امیرجاهد» صبح امروز دوشنبه 19 آذر ماه با حضور حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی، ابوالفضل رفیع، مدیر کل اداره فرهنگی شهرداری تهران، حمیدرضا عاطفی، دبیر هنری این جشنواره ، مهدی سبحانی، مدیر خانه موزه دکتر معین و استاد امیر جاهد و مهدی سباح بیدگلی، دبیر اجرایی این جشنواره در  «خانه موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد»  برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست «مهدی سبحانی» گفت: خانه موزه «دکتر معین و استاد امیر جاهد»  متعلق به شهرداری است  و در سال ۸۴ افتتاح شد و حدود سه سال است که با حمایت خانه موسیقی و اداره کل فرهنگی شهرداری تهران تبدیل به مجموعه ای موسیقایی در شرق تهران شده است.

 

مدیر خانه موزه «دکتر معین و استاد امیر جاهد» با اشاره به فعالیت های موسیقیایی در خانه موزه «دکتر معین و استاد امیر جاهد» اظهار کرد: ما بسیار خوشحالیم که هم اکنون در این مجموعه کارگاه های مختلف آموزشی در حوزه سازهای ایرانی و سازهای جهانی برگزار می شود.  همچنین با تعاملی  که با خانه موسیقی ایران داریم برای هنرمندان موسیقی پیشکسوت بالای 60 سال در این خانه بزرگداشت  گرفتیم  و خوشبختانه با استقبال خوبی هم از سوی هنرمندان رو به رو شد.

 

مهدی سبحانی همچنین گفت: خانه موزه «دکتر معین و استاد امیر جاهد» یکی از مهم ترین محافل موسیقایی شهر تهران بوده که واقعا جای ارزشمندی است و بسیاری از هنرمندان آن را به عنوان یک مرکز مهم موسیقایی که در گذشته وجود داشته می شناسند.

 

مدیر خانه موزه «دکتر معین و استاد امیر جاهد» با اشاره به برگزاری جشنواره موسیقی امیر جاهد  در این خانه موزه گفت: بعد از برگزاری دوره اول جشنواره موسیقی امیر جاهد تصمیم گرفتیم این جشنواره را به صورت گسترده در قالب یک رویداد کشوری برگزار کنیم به هر حال این مکان، محفل بسیار جالبی برای رفت و آمد اهالی موسیقی و ادبیات از جمله روح الله خالقی و دیگر بزرگان بوده است و می تواند کانونی برای برگزاری یک جشنواره مهم چون جشنواره موسیقی امیر جاهد باشد.

دومین «جشنواره موسیقی امیرجاهد» به همت خانه موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد، همکاری خانه موسیقی ایران و اداره کل فرهنگی شهرداری تهران بهمن ماه سال جاری  برگزار شود.

 

نظر شما