شناسهٔ خبر: 29855396 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تهران میزبان بیستمین همایش صنایع دریایی

انجمن مهندسی دریایی ایران، ­بیستمین دوره همایش صنایع دریایی را با همکاری و مشارکت ارگان‌های دریایی کشور روز چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ در باغ موزه دفاع مقدس برگزار خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداو سیما؛ در این دوره از همایش 335 مقاله به دبیرخانه فرستاده شده که 231 مقاله از سوی کمیته علمی پذیرفته شده است، برگزاری سخنرانی های کلیدی، پنل های تخصصی، کارگاه های آموزشی و ارائه مقالات از برنامه های این همایش است.
دبیر کمیته علمی بیستمین همایش صنایع دریایی گفت: این رویداد در چارچوب برنامه های اصلی انجمن مهندسی دریایی ایران با اهداف ارائه آخرین دستاوردهای علمی و صنعتی کشور در زمینه دریا، آشنایی دانشجویان و محققین با تحقیقات جاری و ایجاد ارتباط بین محققین، ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت و آشنایی قشردانشگاهی با نیازهای صنعت برگزار می شود.
حسن قاسمی با بیان اینکه داوری ها امسال بسیار با دقت بالایی انجام شده و ضریب پذیرش مقالات با توجه به افزایش کیفیت مورد نظر همایش، کاهش یافته است، گفت: با افزایش سطح علمی همایش، امسال ویرایش مقالات افزایش یافته بطوریکه می توان گفت بطور متوسط هر مقاله حداقل یک بار ازجانب داوران برای اصلاح به نویسنده مربوطه ارجاع داده شده است.
عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ادامه افزود: مقالات امسال به دو شیوه شفاهی و پوستری ارائه خواهد شد که طبق نظر داوران و کمیته علمی خواهد بود.
قاسمی همچنین در خصوص کارگاه های آموزشی همایش اعلام داشت: سعی برآن است تا کارگاه های امسال علاوه بر پوشش محورهای همایش، نیازهای پیش روی صنعت دریایی و محققین گرامی را پوشش دهد تا حداکثر بهره‌ بری از ارائه کارگاه ها در این همایش انجام شود.
دبیر کمیته علمی بیستمین همایش صنایع دریایی با بیان اینکه برنامه ریزی های لازم ازجانب دبیرخانه و کمیته علمی انجام شده است تا حاضرین در همایش حداکثر استفاده از برنامه های جانبی ارائه شده در همایش را داشته باشند، تصریح کرد: مطابق برنامه هرساله برگزیدگان دریایی نیز در بیستمین همایش صنایع دریایی معرفی و مورد تقدیر واقع خواهند شد.
علاقمندان به حضور در همایش می توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات به پایگاه رسمی کنفرانس miciran.ir مراجعه کنند.

نظر شما