شناسهٔ خبر: 29837598 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ضروت ايجاد آزادراه خروجي از بندر چابهار به همراه اجراي پروژه راه‌آهن

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي، گفت: ايجاد آزادراه خروجي از بندر چابهار از اولويت‌هاي سازمان بنادر و دريانوردي است که بايد به موازات آن پروژه راه‌آهن را هم که جزو تعهدات وزارت راه و شهرسازي است را انجام دهيم.
به گزارش خبرگزاري آريا از وزارت راه و شهرسازي، محمد راستاد، در سفر دو روزه خود به چابهار براي آغاز عمليات اجرايي سه پروژه سرمايه گذاري به ارزش 1700 ميليارد ريال در جلسه ارائه قابليت‌هاي بندر شهيدبهشتي و بررسي مشکلات و چالش‌هاي بندر چابهار، افزود: چابهار کانون توسعه محور شرق، قلب توسعه مکران و استان سيستان و بلوچستان است، به همين منظور نگاه ويژه‌اي به اين بندر اقيانوسي است و انتظار مي‌رود اقداماتي که در چابهار انجام مي‌شود در سال جاري به بهره‌برداري برسد. ­
وي تصريح کرد: موافقتنامه‌هاي سه‌جانبه ايران، هندوستان، افغانستان ظرفيت مهمي را براي چابهار ايجاد کرده است.
معاون وزير راه و شهرسازي اظهار داشت: ايجاد آزادراه خروجي از بندر چابهار از اولويت‌هاي سازمان بنادر و دريانوردي است که بايد به موازات آن پروژه راه آهن را هم که جزو تعهدات وزارت راه و شهرسازي است، انجام دهيم.
وي گفت: چابهار علاوه بر ترانزيت، واردات و صادرات کالا بايد بخشي از ظرفيت خود را به کاپوتاژ گندم اختصاص دهد.
وي تاکيد کرد: انتقال بخشي از غلات به بندر چابهار کمک شايان توجهي به اقتصاد کشور خواهد کرد. ­
راستاد افزود: براي رسيدن به توسعه پايدار، پروژه‌هايي که براي توسعه بندر چابهار استراتژيک است را بايد به موقع به انجام برسانيم تا از توسعه چابهار عقب نمانيم.
وي اضافه کرد: حمايت از پروژه هاي در دست احداث که بر اثر نوسانات ارزي دچار بحران و تاخيرات متعدد در عمل به تعهدات شده اند، ضرورت دارد.

نظر شما