شناسهٔ خبر: 29786089 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

رئیس جمهور در اجلاس سراسری نماز:

نماز نشانگر قدرت ما در برابر فشار اقتصادی دشمنان است

رئیس جمهور کشورمان گفت: نماز نشان دهنده قدرت ما در این روز‌هایی است که فشار اقتصادی دشمنان بر ما تحمیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، حسن روحانی در جمع شرکت کنندگان در اجلاس سراسری نماز در سمنان با بیان اینکه نماز عبادت صرف و فروعی نظیر سایر فروع دین نیست، گفت: همه چهره اسلام و صورت اسلام نماز است.

وی افزود: جوهره دین ایمان به خدا، اعتماد به حق و عمل به دستورات الهی و نماز، پرچم دین است.

رئیس جمهور با بیان اینکه دین بدون نماز قابل شناخته شدن نیست، افزود: نماز همان اصل عبودیت در کنار توحید است و عبودیت بی توحید معنا ندارد و توحید بی عبودیت ما را به سر منزل مقصود نمی‌رساند.

وی به تعبیرات قرآن مجید به نماز در اسلام ودر همه ادیان اشاره کرد و گفت: نخستین دستورات خدا به موسی کلیم الله (ع) برپایی نماز است.

رئیس جمهور گفت: دین در دو کلمه پرستش و نیایش خلاصه می‌شود که پرستش جوهره و حقیقت دین و نیایش صورت زیبای پرستش است.

روحانی گفت: برپایی حداقل ۱۷ رکعت نماز و یاد کردن رحمت خداوند در طول شبانه روز به خشونت، بد اخلاقی و تهمت منجر نمی‌شود پس اگر اخلاق ما با نماز ما نمی‌خواند پس جایی مشکل داریم و باید آن را حل کنیم.

رئیس جمهور افزود: نخستین نکته‌ای که قرآن برای آرامش، حیات و سکون ما بیان می‌کند در کنار نماز به وجود می‌آید و این یعنی نماز افتخار بشریت و نیاز انسان است و اینکه خداوند به ما اجازه داده و بالاتر از آن دعوت کرده مایه فخر ماست.

روحانی گفت: پیش از انقلاب نماز جماعت به معنای انقلابی بودن و مذهبی بودن بود و هم اکنون نماز مظهر دین و قدرت ماست.

وی با بیان اینکه ظهور دین در جهان به صورت نماز و حجاب است، گفت: نماز نشان دهنده قدرت ما در این روز‌هایی است که فشار اقتصادی دشمنان بر ما تحمیل شده است.راه مقاومت در برابر مشکلات و ایستادگی چیزی جز نماز نیست همانگونه که در دوران دفاع مقدس و با حضور شهدایی نظیر شهید بابایی رخ داد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) روح مطمئنی نسبت به پیروزی انقلاب داشت، گفت: در دوران انقلاب ایستادگی، اعتقاد به حق و حسن ظن به خداوند باعث عظمت ما در آن دوران شد.

روحانی با تاکید بر اینکه نماز باید از خانه و خانواده آغاز شود، گفت: نماز اول وقت و رفتار والدین آموزش عملی به فرزندان است.

وی با اشاره به اینکه بانوان پس از پیروزی انقلاب، حجاب را به اختیار خود برگزیدند، گفت: زیرا بانوان متوجه شدند این دین عامل حرکت، جنبش، نجات، آزادی و عزت کشور است.

روحانی همچنین نماز را یکی از محور‌های مشترک رابطه حوزه و دانشگاه ذکر کرد.



وی با بیان اینکه نکند که نماز ابزاری برای درجه، پست و گزینش شود، گفت: من از اینکه در گزینش سوالاتی می‌کنند که جوانان را تشویق به دو رویی می‌کنند ناراحتم در حالیکه دین ما این طور نیست و به شکل دیگری داریم دین را معرفی می‌کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه نماز به عنوان فخر، وظیفه، عظمت انسان نیایش و استعانت از خداوند است، گفت: برای ترویج نماز ابتدا خانواده و سپس مدرسه وظیفه بزرگی در این زمینه دارد.

وی با بیان اینکه در دبستان شالکه‌ها و شخصیت‌ها ساخته می‌شود، گفت: باید به آموزش و پروش برای دعوت و تشویق دانش آموزان به نماز توجه کنیم.

روحانی گفت: اساس دین انتخاب است و با اجبار نمی‌شود از کسی خواست که نماز بخواند و اولین رکن در نماز نیت است که اساس آن بر انتخاب و آگاهی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز توان ما برای معنویت، دنیا، آخرت، قدرت روحی، ایستادگی در برابر مشکلات و هجمه‌ها و فشار‌ها، نماز است، گفت: با نماز همه چیز معنا پیدا می‌کند و اعمال ما جسم و نمازمان روح است و این روح است که ما را به تقرب خدا می‌رساند.

نظر شما