شناسهٔ خبر: 29760314 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

روحاني در جمع مردم شاهرود:

ملت ايران هرگز در برابر امريکا سر فرود نمي‌آورد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- رئيس جمهور گفت: ايران قدرتمند براي امريکا و صهيونيست‌ها غير قابل تحمل است و ملت ايران ملتي است که در برابر آن‌ها هرگز سر خم نياورده و نخواهد آورد.
به گزارش خبرگزاري آريا، آقاي روحاني ­در سخناني در ورزشگاه تختي شاهرود در جمع مردم اين شهر با تبريک ميلاد با سعادت پيامبر عظيم الشان اسلام (ص) از حضور در استان سمنان ابراز خرسندي کرد و به همه مردم اين استان از گرمسار، آرادان، سرخه، سمنان، مهدي شهر، دامغان، شاهرود، ميامي و تمام ساکنان استان پهناور و راهبردي سمنان درود فرستاد.
وي از شاهرود به عنوان شهري بزرگ، قهرمان، مرکز علم و فقه و عرفان و داراي طبيعتي زيبا و مردماني دلاور ياد کرد و گفت: اين منطقه، منطقه زيبايي است که 50 کيلومتر از سمت شمال به جنگل ها راه دارد و 50 کيلومتر از سمت جنوب به کوير.
آقاي روحاني در ادامه افزود: امروز روز آزمايش و امتحان بزرگ تاريخي براي ملت ايران است امروز روزي است که براي اولين بار بعد از 40 سال مبارزه با دشمن ظالم و مستکبر امريکا ملت ايران به پيروزي هاي کم نظيري دست يافته است.
وي با تاکيد بر اينکه ملت ايران هرگز نخواهد گذاشت لبخند بر لبان دشمن نقش ببندد گفت: امريکا به دنبال کودتا بود و ناموفق شد، به دنبال تجزيه ايران و جداسازي خوزستان و حمله عفلقيان بود که موفق نشد، امريکا در تحريم ايران شکست خورد و ناموفق شد.
رئيس جمهور با طرح اين سوال که چرا امريکا از ايران بزرگ عصباني است افزود: ايران قدرتمند براي امريکا و صهيونيست ها غير قابل تحمل است و ملت ايران ملتي است که در برابر آنها هرگز سر خم نياورده و نخواهد آورد.
دشمن هيچ ملتي از همسايگان نيستيم
­رئيس جمهور گفت: ما دشمن هيچ ملتي از همسايگان نيستيم و نخواهيم بود و آمريکا نمي تواند بين ما و کشورهاي همسايه نفاق و دشمني ايجاد کند.
آقاي روحاني در ادامه سخنان خود در جمع مردم شاهرود افزود: آمريکا خواست و اعلام کرد که ايران را از صادرات نفت محروم مي کند از تبادل تجاري با دنيا باز مي دارد و ايران را در منطقه و جهان منزوي خواهد کرد.
رئيس جمهور گفت: آمريکا اعلام کرد که در منطقه به اهداف خود دست خواهد يافت اما ملت بزرگ ما در همه صحنه ها ثابت خواهد کرد که پيروز بزرگ اين نبرد خواهد بود.
وي تصريح کرد: آمريکا بداند ما نفتمان را مي فروشيم و خواهيم فروخت و آمريکا قادر نيست جلوي صادرات نفت ايران بگيرد و اگر روزي بخواهد جلوي نفت ايران را بگيرد نفتي از خليج فارس صادر نخواهد شد.
آقاي روحاني با اشاره به اينکه آمريکا به دنبال تضعيف رابطه ايران با جهان است گفت: رابطه ايران با کشورهاي همسايه غربي اش مثل عراق و ترکيه در شمال با جمهوري آذربايجان ، روسيه ، قزاقستان و ترکمنستان، در شرق با افغانستان و پاکستان و در جنوب با کشورهاي عمان، قطر، کويت روابطي صميمي است و آمريکا قادر نخواهد بود رابطه ما را با ملت هاي منطقه که در طول تاريخ به عنوان همسايه اي مهربان در کنار هم بوده ايم، قطع کند.
رئيس جمهور با تاکيد بر اينکه آمريکا قادر نيست روابط تجاري ما را با منطقه و جهان قطع کند تصريح کرد: آمريکا بداند در سراسر اين سرزمين مردم ما با کشورهاي منطقه و جهان روابط فرهنگي، اقتصادي و سياسي شان را حفظ خواهند کرد .
وي افزود: ما ارتباطمان را با همسايگان و کشورهاي اسلامي و جهان توسعه خواهيم داد .
آقاي روحاني با اشاره به تلاش آمريکا براي ترويج ايران هراسي در منطقه گفت: آمريکا تلاش مي کند اروپا، چين ، هند و همسايگان ما را از ايران جدا کند اما ما دشمن هيچ ملتي از همسايگان نيستيم و نخواهيم بود و آمريکا نمي تواند بين ما و کشورهاي همسايه نفاق و دشمني ايجاد کند.

نظر شما