شناسهٔ خبر: 29761070 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

روحاني: آمريکا قادر نيست روابط تجاري ما را با منطقه و جهان قطع کند

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - شاهرود - ايرنا - رئيس جمهوري گفت: آمريکا قادر نيست روابط تجاري ما را با منطقه و جهان قطع کند و بايد بداند مردم ما با کشورهاي منطقه و جهان روابط فرهنگي و اقتصادي و سياسي را حفظ خواهند کرد و ارتباطات خود را با همسايگان و کشورهاي اسلامي و جهان توسعه خواهيم داد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني که در سفر استاني به سمنان به سر مي برد روز سه شنبه در جمع مردم شاهرود افزود:با بيان اين که امروز روز آزمايش و امتحان بزرگ تاريخي براي ملت ايران است گفت: امروز روزي است که براي اولين بار بعد از 40 سال مبارزه با دشمن ظالم و ستمگر (آمريکا) به پيروزي هاي کم نظيري دست يافته ايم و ملت بزرگ ما نخواهد گذاشت لبخند بر لبان دشمن نقش ببندد.
وي افزود: آمريکا بدنبال کودتا در کشور ما ناموفق بود، آن ها در پي تجزيه و جدا کردن خوزستان، تحريم ايران و شکستن قدرت کشورمان بودند اما موفق نشدند و بايد بررسي شود چرا آمريکا اين همه از ملت ايران و ايراني ها عصباني است.
رئيس دولت تدبير و اميد گفت: ايران قدرتمند غير قابل تحمل براي آمريکا و صهيونيست ها است و ملت ايران ملت غيوري است که در برابر آن ها هرگز سر فرود نياورده و نخواهند آورد.
وي ابراز داشت: آمريکا اعلام کرد که ايران را از صادرات نفت محروم مي کند، اعلام کرد ايران را از تبادل تجاري با دنيا باز مي دارد و مي خواست ايران را در منطقه و جهان منزوي کند و اعلام کرد در منطقه اهدافي دارد تا به آن ها دست يابد، اما ملت بزرگ ما در تمام اين صحنه ها ثابت کرد که پيروز نهايي اين نبرد خواهد بود.
روحاني افزود: آمريکا بداند نفت خود را مي فروشيم و خواهيم فروخت و قادر نيست جلوي صادرات نفت ايران را بگيرد و بايد بداند اگر روزي بخواهد جلوي نفت ايران را بگيرد نفتي از خليج فارس صادر نخواهد شد.
وي با اشاره به اين که آمريکا در صدد است رابطه ما را با جهان تضعيف کند ابراز داشت: امروز رابطه ملت ايران از هر زمان ديگر در غرب ايران با عراق و ترکيه، در شمال با آذربايجان، روسيه، قزاقستان و ترکمنستان و در شرق با افغانستان و پاکستان و در جنوب با عمان، قطر و کويت صميمي است و آمريکا قادر نيست رابطه ما را با ملت هاي منطقه که در طول قرن ها در کنار هم به عنوان همسايه مهربان و عزيز بوديم جدا سازد.
وي گفت: آمريکا قادر نيست روابط تجاري ما را با منطقه و جهان قطع کند و بايد بداند در سراسر اين سرزمين مردم ما با کشورهاي منطقه و جهان روابط فرهنگي و اقتصادي و سياسي شان را حفظ خواهند کرد و ما ارتباطات خود را با همسايگان و کشورهاي اسلامي و جهان توسعه خواهيم داد.
روحاني افزود: آمريکا تلاش مي کند اروپا را از ايران جدا کند و در پي جدا کردن چين، هندوستان و همسايگان از ايران است و ايران هراسي را در منطقه ترويج مي کند؛ ما دشمن هيچ ملتي از همسايگان خود نيستيم و نخواهيم بود و آمريکا نمي تواند بين ما و کشورهاي همسايه و نيز کشورهاي اسلامي تفرقه، نزاع و دشمني ايجاد کند.
حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني رئيس جمهوري اسلامي ايران امروز سه شنبه وارد استان سمنان شد و تا فردا برنامه هاي مختلفي در اين استان دارد.
سخنراني مردمي در جمع مردم شاهرود، شرکت در اجلاس سراسري نماز، سخنراني به مناسبت روز دانشجو در جمع دانشجويان استان و حضور در شوراي اداري استان سمنان از جمله برنامه هاي رئيس جمهوري در اين سفر دو روزه است.
همزمان با سفر کاروان تدبير و اميد به استان سمنان ، جمعي از وزراي کابينه روحاني نيز براي افتتاح و آغاز عمليات اجراي ده ها طرح مختلف به شهرستان ها سفر خواهند کرد.
روحاني پيش از اين در فروردين ماه 95 همراه با کاروان تدبير و اميد به استان سمنان سفر کرده بود.
تکميل مي شود ....
7408
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما