شناسهٔ خبر: 29687228 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جمهوریت-قدیمی | لینک خبر

پیشرفته‌ترین ناوشکن بومی خاورمیانه به ناوگان دریایی ارتش پیوست

ناوشکن سهند پیشرفته‌ترین ناوشکن بومی خاورمیانه به ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس پیوست.

صاحب‌خبر -

به گزارش جمهوریت؛  با حضور فرمانده کل ارتش ناوشکن جمهوری اسلامی سهند پیشرفته ترین ناوشکن بومی خاورمیانه به ناوگان نیروی دریایی ارتش در بندرعباس پیوست.

این ناوشکن  دارای سیستمی پیچیده‌تر و به روزتر از ناوشکن جماران  و دارای قابلیت رادار گریزی است.

قابلیت ناوشکن سهند دوبرابر ناوشکن جماران است و پرتابگرهای اژدر و انواع توپ های ضد  سطحی و  ضد هوایی، سامانه موشکی سطح به سطح ،سامانه دفاع نقطه ای ،سامانه ضد زیر دریایی، افزایش برد عملیاتی، قابلیت مانور پذیری بالا و داشتن ۴ موتور قدرتمند از مهمترین ویژگی های ناوشکن سهند در مقایسه با ناوشکن جماران است.

این ناوشکن دارای هزار و ۳۰۰ تن وزن، ۹۶ متر طول و بیش از ۲۵ گره دریایی سرعت است.

ماندگاری این ناوشکن  به همراه شناور پشتیبان در اقیانوس های دور دست و دریاهای پرتلاطم ۱۵۰ روز است .

دمیدن روح خود باوری در ملت بزرگ ایران

امیرسرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی نیروی دریایی نظام یک خط روشن پر افتخار را طی کرده است.

وی  افزود: نقاط عطف و پر افتخار نیروی دریایی دمیدن روح خود باوری در ملت بزرگ ایران است.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی دریایی در زمان رژیم گذشته وابسته بود اما با پیروزی انقلاب برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افتخارات فراوانی آفرید.

امیرسرلشکر موسوی افزود: دفاع جانانه تکاوران در خرمشهر، حماسه ۷ آذر و شکست نیروی دریایی عراق امنیت خطوط دریایی و اسکورت ۱۰ هزار شناور‌ دریایی در طول جنگ تحمیلی از مهمترین افتخارات نیروی دریایی است.

 

فرمانده کل ارتش مبارزه با دزدان دریایی، افزایش منطقه ماموریت در مدار ۱۰ درجه و حضور موثر در اقیانوس ها و   تاسیس منطقه دریایی جاسک و توسعه مناطق چابهار و توسعه سواحل مکران و ساخت شناورهای جدید با کمک دستگاه ها و وزارت دفاع و شرکت های دولتی و شرکت های دانش بنیان را از مهمترین دستاوردهای دریادار سیاری و فرمانده سابق نیروی دریایی ارتش برشمرد.

امیرسرلشکر موسوی افزود: به برکت نظام اسلامی در هم افزایی بین نیروهای مسلح و وزارت دفاع و صنایع در صنعت دفاعی موفق به ساخت انواع شناورها شده ایم.

وی گفت: نظام سلطه به سرکردگی آمریکا و زوج نامشروع او رژیم صهیونیستی و کسانی که خودشان را به آنها می چسبانند از این دو عنصر بدنام بین المللی جز طرد و ذلت چیز بیشتری عاید آن ها نمی شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما